khemosabi

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av khemosabi - 11 oktober 2012 23:54

Jäklar, vad bra hon gick idag, Pillisen! Ja, det gjorde hon igår också när vi körde igenom hela tvåan men idag fokuserade vi mer på rutan, hopp-sitt och apporteringen, dvs de nya momenten. Hon gjorde flera kanonfina skick till rutan på olika avstånd, jättebra uthopp där hon fick varva mellan att sätta sig och springa direkt på belöningen, jag kastade bollen över huvudet på henne precis när hon var över hindret. Apporteringen får vi fila mer på så vi får till rakare ingångar, hon apporterar såklart men måste vifta på hela kroppen när hon kommer in;-) Vi jobbar en del med tempot, så att hon ska glömma bort att fjäska för mig när hon kommer in - då får hon också ett fastare grepp. Vi provade på en hopp-apport också, då hade hon lika fin ingång som hon alltid har på hoppet, trots att hon hade apporten i munnen:-)

Sedan tränade vi en del position i vändningar och stegförflyttningar, det börjar sitta bra men jag funderar på att kanske börja med helomvändningar till vänster, det gör hon faktiskt snyggast! Nu kör vi både och, jag får se vad jag bestämmer mig för. Vi körde hela fjärret också ett par gånger, på 8-10 meter, det gör hon verkligen kanonbra varenda gång!


Bäst är ändå attityden, herregud vilken energi - och vilket fokus hon har! Under våra träningspass tittar hon inte ens åt ett annat håll en enda gång;-)

Vi har förresten en kul lek, som jag måste berätta om: hon hoppar ju jämfota av glädje, och det gör hon ända uppe i huvudhöjd på mig, som en studsboll. Precis när hon är högst upp säger jag "ligg!" och då smäller det bara till i backen när hon landar - skitkul, tycker hon, hahaha:-)))

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards