khemosabi

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av khemosabi - 30 juni 2011 16:40

... är det idag, och imorgon går Gimmie alltså in i 7:e veckan. Dagens tjockisbilder ser ut så här;-)

 

Idag är det fruktansvärt varmt och kvalmigt, jobbigt för vilken hund som helst, men såklart ännu jobbigare att gå dräktig. Så jag, till skillnad från de flesta andra, hoppas faktiskt på svala veckor framöver, för Gimmie's skull. Jag är inte så förtjust i +30 grader själv heller, förresten - man orkar ju ingenting! Jag skulle vilja bo någonstans där det är +20 grader året runt, men frågan är om det finns nå't sån't land;-)


Det har ju varit jättevarmt ett tag nu, och jag märker på Speed att han är mer värmekänslig än de andra. Men han har också en enorm päls, vilket de andra inte har - särskilt inte Gimmie, hon är liksom i full päls nu, och det ser ni ju på bilderna att den inte precis svallar;-)))

Speed och jag har trotsat värmen och tränat en del lydnad, faktiskt - tro det eller ej;-) Jag tycker det går riktigt bra, med tanke på att vi nästan inte tränat någonting fram tills för några veckor sedan. Jag surfade runt idag och råkade hamna på en blogg där hunden ifråga är med i talangtruppen, och ska jag döma av filmerna som fanns där så är Speed minst lika bra om inte bättre, både när det gäller utförande av momenten och fokus på uppgiften - men han behöver mycket mer miljö- och tävlingsmässig träning, förstås. Han har, liksom sina syskon, en härlig attityd och vill alltid göra sitt bästa - svårigheten med honom är att han är åt det förarveka hållet och har lätt att bli osäker. Det kräver mer av mig som förare än vad jag är van vid, helt klart - men det blir nog bra i slutänden ändå!


Jag måste passa på att tacka för alla fina mail jag får, var och varannan dag droppar det in mail ifrån trevliga människor som vill köpa valp, både ur denna kull och kommande kullar. Det är svårt för mig att svara på hur planerna ser ut efter den här kullen, men troligen blir det bara max en eller två kullar till härifrån - om det ens blir det, det får framtiden utvisa. Men det är i alla fall väldigt roligt att så många visar intresse för mina valpar!


Om ni undrar varför hemsidan inte är uppdaterad, så beror det på att min dator fortfarande är trasig. Programmet jag använder till hemsidan ligger på den, så alla uppdateringar kommer här i bloggen tills vidare!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards