khemosabi

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av khemosabi - 15 juni 2011 12:42

Ja, det tror vi faktiskt;-) Gimmie har redan börjat bli lite mullig, jag har inte ökat på maten än och hon har inte varit skendräktig tidigare - så nog talar det för att det är valpar i magen. Jag tänker som så, att varför skulle hon inte vara det -vi fick ju två fina parningar och hon var helt klart i höglöp. Fast det är klart, 100% säker kan jag inte vara ännu, men om en vecka är jag nog det;-) Därför tycker jag inte att det är någon större idé att ultraljuda, man har mer nytta av en röntgen senare ifall man vill ha ett besked om hur många valpar det kan tänkas vara. Jag ska börja fota henne en gång i veckan nu, så får vi se om det syns någon skillnad från vecka till vecka - jag börjar imorgon, då det är precis 4 veckor sedan parningen.


Nu har jag några trevliga länkar att dela med mig av, först Mia och Carma som lydnadstränar ihop med korplaget;-)) http://mia-co.bloggplatsen.se/2011/06/15/5599358-mandags-traning/ Fina bilder, härligt ekipage och en hund med en fantastisk attityd!! Här är en härlig bild som Mia lade in på facebook, Carma under stegförflyttningar. Svansföringen är ju helt underbar - någon frågade om hon är radiostyrd;-))

 


Här finns en massa fina bilder på Filur som agerar lekfarbror åt Eldflammans 7-veckorsvalpar: http://foto.mangie.se/#15.0 Jag bara älskar den bilden där han har en valp i gapet och en till på väg in:-))) Underbar hund, fantastiska bilder och sanslöst söta valpar!


Och så för er som lydnadstränar, jag hittade en sida med jättebra tips: http://www.klickerklok.se/blog/tavlingstrana-pa-egen-hand/ 

 

Min dator har dragit sin sista suck, jag hoppas den går att laga för jag hann inte kopiera allt jag ville spara innan den dog. Nu lånar jag Mickes dator och det går ju bra, men nog vill jag helst ha min egen där jag har alla mina grejer;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards