khemosabi

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av khemosabi - 22 juni 2011 20:25

Ett 1:a pris hade de sedan tidigare med fina 193 poäng, och nu i lördags samt ikväll blev det två till, på 173 resp. 186 poäng. Superbra jobbat av Staffan och hans duktiga kille, som nu kan titulera sig LP1 LP2 Khemosabi Double Sonic!!  Fina poäng i all ära, det är ändå de kommentarer han får om sin hund som väger tyngst för mig, domare, tävlingsledare och publik på varje tävling är så imponerade av Krutovs fantastiska attityd och arbetsglädje och Staffan får ständigt höra vilken härlig och lovande hund han har! Stort GRATTIS till ett fantastiskt ekipage!!

Krutov är för övrigt det ultimata beviset på att arbetsförmågan inte sitter i färgen, ljus som han är - tur att somliga valpköpare kan tänka sig vilken färg som helst, t o m grön om så skulle vara;-)) 

Angående poäng på tävling - självklart tycker jag det är jättekul om mina valpköpare lyckas med att få toppresultat, och jag kan förstås inte låta bli att bli stolt över det. Det är ju lite kul att få höra t ex att domaren som dömde Krutov på appellspåret har dömt i 20 år och bara haft 6 hundar över 300 poäng, varav Krutov är den ena med sina 309,5 poäng;-) Men jag vet ju av egen erfarenhet hur liten skillnaden mellan höga och ganska mediokra poäng är - det räcker med en enda liten miss så ser resultatet inte så märkvärdigt ut på papper. Därför är attityden, arbetsglädjen och kapaciteten det absolut viktigaste och det hoppas och tror jag att mina valpköpare också tycker! Jag vet i alla fall att vi är många som ständigt får höra vilka glada och härliga hundar vi har - och vet ni, nu är jag väldigt säker på att det är fler på G;-))


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards