khemosabi

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Staffan & Krutov uppflyttade till elitklass & Solan har spårdebuterat!

Av khemosabi - 20 augusti 2011 14:49

Debuten för Staffan och Krutov (LP1 LP2 Khemosabi Double Sonic) i lydnadsklass 3 idag resulterade i ett 1:a pris och uppflyttning till elitklass, kanonbra jobbat i ösregnet - stort Grattis till ett jätteduktigt ekipage!! Krutov var het och hade lite bråttom (hehe, inte så ovanligt för de här hundarna!) och tjyvstartade på hoppet, så där försvann 30 poäng fortare än kvickt;-) Men annars var momentet perfekt utfört och genom hela programmet var attityden på topp, och Staffan fick som vanligt massor av lovord om sin superfina hund! Härligt att höra att Krutov funkar lika bra oavsett väder och vind, det är kanon för framtida tävlingssatsningar.

På tal om satsingar, nu är det dags att söka till höstens talangtruppsläger, information om det finns här: http://www.sbk.nu/upload/04_Tavla/Lydnad/Lydnadslandslaget/Dokument/20110729Inbjudan_talang_okt.pdf

 

Sök nu, ni som har duktiga Khemosabihundar - bättre tillfälle till kanonbra träning och feedback finns knappast!


Här blir det ett tillägg till tävlingsrapporten för idag:

Eva-Liz och Solan (Khemosabi MJ's Smooth Criminal) debuterade i nbf spor (motsvarande appellklass spår, förmodar jag) och blev godkända, bara 3,5 poäng ifrån uppflyttning. Eva-Liz valde att avstå ifrån apporteringen eftersom Solan har problem med tandköttet och ont i munnen. Dessutom hade han otur och fick grus i ögat (igår, tror jag?) så han fick besöka veterinär och få antibiotika, så förutsättningarna var inte de bästa. Men domaren tyckte att Solan var "en mycket speciell hund" vilket jag tolkar som att han gjorde ett bra intryck;-) Grattis till Eva-Liz och Solan för ett godkänt resultat! 


Inatt hade alla valpar rymt ur valphagen - de är liksom lite nyfikna av sig och tycker nog att det är dags för vidgade vyer;-) Idag eller imorgon ska de få komma ut "i friheten" i köket och hallen, man får ta det lite pö om pö så resten av lägenheten väntar vi med ett tag. Blir världen för stor när de är så här små så kan de bli skrämda, och det vill vi ju inte! Visst får de komma in i de andra rummen också, men inte springa fritt, det blir då under övervakning och bara korta stunder.


Någonting som är rätt så lustigt med de här valparna är att sedan första dagen i valphagen, då jag lade ut tidningar att kissa på, så har de varit otroligt duktiga med det - det är sällan det händer något någon annanstans. När de vaknar tultar de direkt iväg till tidningarna och sätter sig och kissar, det är så gulligt när de fortfarande är lite sömniga och vingliga;-)


Att ha valphagen så här i köket är så bra, de vänjer sig på en gång med alla konstiga ljud och att både vi och de vuxna hundarna finns i närheten och grejar med lite av varje. När de lite senare får röra sig fritt så är de ju överallt och vänjer sig vid det vardagliga livet, de är med hela tiden, precis som de vuxna hundarna. Det brukar ligga valpar överallt och sova, så man får kolla var man sätter fötterna;-) De vänjer sig också vid att de får stanna inne medan jag går ut med de andra hundarna, så att man stänger dörren framför näsan på dem och går blir inget konstigt, det heller. Jag tror alla som har köpt valp här kan intyga att valparna har funnit sig otroligt bra (och fort!) tillrätta i sitt nya hem, och det beror på att de är vana ifrån familjeliv redan ifrån början. Jag begriper mig faktiskt inte på uppfödare som har valparna inne de första 4-5 veckorna och sedan skickar ut dem i ett hundhus eller en hundgård när de börjar bli jobbiga - visst, det är säkert väldigt praktiskt och absolut mycket lättare, men inte är det bra för valparna! När man har valparna så här som vi har det, så innebär det att det blir rörigt och ett väldigt slitage på lägenheten, men det är det värt i slutänden. Tycker jag;-)

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

20 augusti 2011 20:37

Steffan og Krutov er bare fantastiske:)Jo,dommeren likte Solan.Tenk å være så redusert og gå så bra.Jeg har nå mer og mer lyst på et Khemosabi treff:)Valpene er utrolig skjønne og jeg er enig med deg om det å ha dem inne.Vi hadde alle 10 i lag med oss.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
mia, love&carma

mia, love&carma

24 augusti 2011 12:48

ja här händer det grejor ;-))
super duktiga båda ekipagen ;-))
GRATTIS!!!!!!

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards