khemosabi

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av khemosabi - 28 augusti 2011 19:13

Idag hade vi trevligt valpköparbesök, det var Anna-Karin med familj, som ska ha hanvalpen. Han ska kallas "Foppa", och det passar bra på den kaxiga killen, tycker jag!

Min egen valp - ja, jag har ju äntligen bestämt mig för den lilla "ljusa" tiken märkt i nacken - ska kallas "Piller", hon är ju mitt nya lyckopiller och för övrigt det enda i pillerväg jag kommer att behöva;-)

De här två smågrynen fick komma ut för första gången idag, och jag började filma på en gång då jag hade satt ner Piller på marken - det blev bara ett par minuter innan minnet tog slut i kameran, men busigt var det den korta stunden!


 

Jag är mycket nöjd med valparnas reaktion, de var lika pigga och framåt ute som inne - de här två tillhör några av de värsta huliganerna i kullen, men det är inte alltid som de är lika tuffa när de kommer ut för första gången. Men de här två for omkring som små troll på direkten;-)) De här valparna är lite yngre än vad de normalt brukar vara när jag tar ut dem för första gången, men det verkar ju gå bra ändå!

Tusen tack till gulliga Anna-Karin och hennes man (Janne?) och dotter för att de kom, Foppa kommer att få ett superhem hos dem! Anna-Karin har träffat Foppas halvbröder Krutov och Vispen mycket på träning och blivit väldigt förtjust i dem, så hon bestämde sig för att hon ville ha en egen Khemosabihund att jobba med - det gjorde hon rätt i, tycker jag;-)) Nu får Foppa inte bara brorsorna i samma stad, utan även morfar Jack, Doubleuse Teddy Bear! Dessutom får han en kullsyster hos Alma i Kil, som inte ligger så långt därifrån - de kan ju ha rena släktträffen i Karlskoga:-D

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards