khemosabi

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av khemosabi - 16 juni 2010 15:04

Igår röntgade jag Speed hos den veterinär som jag brukar gå till när det gäller röntgen, hon brukar vara noga med att det blir bra bilder och är också ganska duktig på att kunna säga vad det kan tänkas bli för resultat. Den här gången var jag dock inte riktigt nöjd, jag tyckte inte att den enda röntgenbilden på höfterna var bra. Speed låg inte riktigt rakt, och det var inte så konstigt eftersom han stretade emot när bilden togs, trots att han var sederad. Jag ville att det skulle tas en ny bild, men veterinären trodde inte att vi skulle få någon som var bättre... eh, nähä? Den enda anledningen jag kan tänka mig att de ville spara på plåtarna är det faktum att Speed är krypt... "han ska ju ändå inte användas i avel" sa veterinären... Nä, det ska han inte, men jag vill ju ändå ha bra plåtar så jag får ett rättvist resultat på min hund. 1650:- kostade kalaset, och jag kan ju säga att det tycker jag inte att det var värt den här gången.


Hursomhelst, armbågarna såg kanonfina ut, och höfterna - ja, där såg höger ut som ett klart A, vänster troligen ett B... men det kan också bli ett C, beroende på hur nitiska de är på SKK. Och på tal om SKK, så är jag irriterad på dem också - Jessicah röntgade Iver förra tisdagen, och resultatet har ännu inte kommit in på hunddata - det är för jäkla ynkligt, tycker jag. Det enda dom är duktiga på, det är att ta betalt!


Ja, som ni märker så är jag inte på mitt allra bästa humör, och det beror dels på det ovanstående, men också att jag har haft sådan värk de senaste veckorna. Jag har ont från topp till tå, bokstavligen - och har tyvärr lite svårt att se positivt på tillvaron just nu. Men nu ska jag sluta gnälla.

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards