khemosabi

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av khemosabi - 19 juni 2010 09:53

Dagens stora glada nyhet, Ivers röntgenresultat!

Stort Grattis Jesscah, jag vet att du har varit orolig sedan Iver skadades!

Nu, några jättefina bilder på världens vackraste "gurka" - ja, pussgurka alltså, Iver har kallats "gurkan" sen han var liten;-))


 


Precis när jag sitter och skriver detta får jag se att även Sally har röntgats, och där var det C på höfter och UA på armbågar. Jag har inte fått någon info om hur röntgen gick till där, själv var jag ju inte alls nöjd med Speed's höftplåt, även om höfterna såg fina ut. Som den hunden rör sig så skulle det ju vara konstigt om det var någon anmärkning på höfterna, tycker man. Men å andra sidan har han och Soleil härjat sedan de var små, så det vore nästan märkligt om hans leder skulle vara helt okej - motsägelsefullt, jag vet;-)) Världens snabbaste golden är han nog i alla fall - det blir man om man växer upp med en galen whippa!!


Hittills ser det rätt så bra ut i kullen, inga grava fel alls - endast en lindrig armbåge (Krutov, grad 1) och så detta C på Sallys höfter då - jag vet dock inte om det var på en höft eller båda, det framgår ju tyvärr inte. Ingetdera är något som hundarna normalt får några besvär med, men när det gäller Sally är det ju tråkigt för mig, eftersom planen var att kunna leasa in henne för avel senare. Beroende på hur plåtarna såg ut, och om anmärkningen beror på slappa leder eller inte, så får man väl avgöra om det kan vara värt att röntga om längre fram - Sally var ju den enda tiken i Gimmie's och Diego's första kull. Annars får jag hoppas på min fodertik Lova, eller att någon vänlig själ med tik i den senaste kullen ställer upp och leasar ut sin hund längre fram;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards