khemosabi

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Khemosabi MJ's Beat It, 13 veckor

Av khemosabi - 17 juni 2010 19:47

Ja, vi fortsätter väl på temat 13 veckor, fast lite drygt 13 veckor är det om sanningen ska fram, och det ska den ju;-)


  



   


     


Här har vi "Vispen", som är kvar här hos oss tills rätt köpare dyker upp... förfrågningar på honom har jag haft - förvisso till bra hem, men inte av någon som är riktigt tävlingsintresserad. Jag tycker det är synd att släppa en sådan här valp till någon som inte vill meritera honom, han visar ju redan kanonanlag och sånt ska man ta tillvara, tycker jag. Och det påbrå han har går ju inte direkt av för hackor heller;-)) Jag såg nyss att Diego's pappa SJCh Doubleuse You Only Live Twice har kommit 2:a i 2009 års Goldentrofé, vilket baseras på avkommornas meriter - antingen utställning eller jaktprov. I Twice's fall är det naturligtvis jaktprovsmeriter det handlar om, han har haft fantastiska avkommor, den hunden!!


"Vispen" är en ljuvlig valp som vi är mycket fästa vid, både Micke och jag. Han är så lyhörd och uppmärksam och har ett lugn som jag tycker mycket om - vilket förstås inte ska missuppfattas, han är lugn när han ska vara det och sedan är det full fart när det är nå't på gång, precis som det ska vara! Han visar redan en enorm samarbetsvilja, vad man än vill göra så är han direkt med på noterna. Och dessutom är han så glad och så gosig, han vill verkligen komma upp i knät på en och gosa, det är så mysigt;-) Något annat som jag gillar mycket är att han avreagerar väldigt snabbt om någonting skulle verka otäckt, han är snabbt framme och kollar vad det är.

Vispen har precis "det" som jag var så förundrad över när Spurten var liten... det där som man nästan undrade om det var sant att en valp kunde vara så behaglig och lätt att ha att göra med? Inte ett fel liksom... kan det verkligen vara möjligt?? I mina ögon har han också en väldigt speciell utstrålning, och det hade ju även Spurten, och har fortfarande. Just den utstrålningen och känslan jag har för honom är nog anledningen till att jag har blivit så fäst vid honom. Men tyvärr, för mig är det helt omöjligt att ha 6 hundar, det går bara inte... snyft... tyck lite synd om mig, för sjutton;-))

 
 
åsa

åsa

17 juni 2010 22:37

Mmmm...så här skrev Elliot (7år) efter att ha sett valparna på din hemsida...
"Det her vil jag ha ner katen har döt.
Golden Retriver vil jag ha ner jag fyler år så snela, snela, snela kan jag få de"
Nu hör det ju till saken, att de har ingen katt (ännu)....
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

17 juni 2010 22:55

Hahaha... man vet ju inte om man ska skratta eller gråta, det är ju både roligt och lite tragiskt, liksom:-)) Roligast var ju det faktum att dom inte ens har nån katt!!!
Kram

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards