khemosabi

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Khemosabi MJ's Smooth Criminal, 13 veckor

Av khemosabi - 17 juni 2010 13:44

Vilka underbara valpköpare jag har som skickar härliga uppdateringar om sina valpar- det piggar upp en hel del när man inte mår så bra! Här kommer Eva-Liz uppdatering om "Solan", men först några fina bilder som jag  dels fått, och dels lånat ifrån hemsidan... tusen tack, Eva-Liz  


   

  



       

Här är Solan med sina "sambos" Cornelia och Loke - fina golden de också, men av en lite annan typ än Solan. Vilken vacker bild på tre vackra hundar!!  

Här berättar Eva-Liz om Solan:

"Hei

Så i bloggen at du ikke hadde det helt bra,så her kommer en liten oppmuntrings mail fra lille Solan:)
Solan vokser og trives, han er blitt så lang i beina:) Vi har bestemt oss for å vente litt med å begynne på rabies vaksinen,siden det ser ut som om han reagerer på magen med vaksine. Han fikk løs mage nå på 12 ukers vaksinen også.
Solan er en valp som er veldig lett å nå inn til. Han er så tilstede. Han har vært med masse rundt omkring og han er oppmerksom på hva de voksne hundene gjør. Han skal gjerne gjøre likens. Han tilbyr nå både sitt,dekk,stå og rull rundt. Det morsomme er at jeg aldri har belønt den rullen hans:) Det er noe som han selv har lagt inn i programmet:) Solan har allerede et godt aport grep. Jeg har holdt handa foran brystet,slik at når han slapper av,får han springe å hente. Dette fungerer godt. (Vil unngå å få en lystapportør) Han har til dags dato aldri løpt avgårde med leker, hvis jeg roper, tar han leken med og kommer. Så har vi en liten bytte stund med kos. Solan er en belønnings freak, alt fungerer. Lek, kos, ros og godbiter. Jeg må ta av foret, siden han er så oppmerksom, ellers kommer han til å se ut som en liten ball:)
Solan er ikke skvetten, han går gjerne inn i stikkrenner og lignende:) Han har fått hilse på en god del av bruks hundene og han er veldig flink i kropps språket i forhold til de voksne hundene. Heldigvis er han enda ikke så glad i vann som de andre 2. Han stopper ved kanten, men jeg har en mistanke om at han snart plumper etter:)
Det eneste minuset med Solan så langt,er at han er en absolutt morgenfuggel. Det varierer fra klokken 04.30-05.00!!!"
Ehm... jag kan ju säga att när det gäller det sista, att Solan är morgonpigg, så har han definitivt inte fått det härifrån;-)) Tusen tack för mailet, Eva-Liz - Solan är såå fin!
************
De senaste uppdateringarna om syskonen Carma och Susa var inlagda som kommentarer igår här i bloggen och låter så här:
Mia med Carma (Khemosabi MJ's Keep the Faith):
"Kan pigga upp dig med att Carma är fortfarande en dröm ;-))))))I dag har vi tagit den andra lektionen med Lotta Linusson och nu lär vi in ställandet, fotpossitionen sitter som en smäck, ligg... slänger hon sig i backen,Hon puttar med nosen på mitten av apporten ...precis som jag vill ha det ;-))mmmmmm hon är såååå söt ;-))
STOR kram till dig och hoppas att du snart kommer att må bättre"
 
 
Ellinor med Susa (Khemosabi MJ's Another Part Of Me):
"Jag fyller väl på med lite mer feelgood :-) Även Susa är en liten dröm! Grundfärdighetsträningen går som en dans, sitt-ligg-stå-utgångställning-apportering, allt är lika kul och går som en dans och därimellan tar hon det väldigt lugnt (om hon inte försöker dra igång storasyrran förstås)
Dessutom är hon nog den gosigaste hund jag träffat! Sitter man på golvet så kommer hon direkt och kurar ihop sig i knät :-) Sötnöt!"
 
 
Av beskrivningarna att döma så verkar alla de här valparna vara oerhört lika varandra i sättet - jag har ju Vispen här och Lova på väldigt nära håll och kan tala om att båda två passar in på ovanstående beskrivningar mycket väl:-D
Härligt att se/höra att samtliga verkar vara väldigt balanserade, ha en tydlig av-och påknapp och samtidigt är otroligt alerta och kontaktsökande. Kan det bli bättre?? Näe... skulle inte tro det, va;-)


 
 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

17 juni 2010 18:31

Hej! Ja, inte blir jag mindre sugen på valp efter att ha läst detta:)

 
Pia

Pia

17 juni 2010 19:17

Kom och titta på Vispen du, han väntar bara på någon som du;-)) Jag menar, några garantier för att det blir valpar i vinter finns ju inte... så vill du vara säker på att få en valp med de här linjerna så borde du banne mig slå till nu!!

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Sussie

17 juni 2010 22:15

Jag håller tummarna för att det föds en tik i vinter. För det är en tik jag vill ha:) Det skulle ha varit en Vispan istället. Ha ha!

 
Pia

Pia

18 juni 2010 01:05

Äsch, såna petitesser;-))

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards