khemosabi

Direktlänk till inlägg 4 november 2008

En vacker morgonserenad...

Av khemosabi - 4 november 2008 09:16

... vaknade man av här idag - alla valparna njöt av att höra sina egna röster och ylade och skällde om vartannat;-) Igår hoppade flera av dem ur lådan, så det var bara att lägga på en pallkrage till. Men så ska vi ha det bara någon knapp vecka, för sedan blir det valphage åt dem istället, småglina är nämligen lite "äventyrliga" av sig och vill se sig om i stora världen redan nu vid 2 veckor... vad ska det bli av de små odjuren;-) Funderar på att ha valphagen i köket denna gång, för att vi ska slippa möblera om i halva lägenheten - men då är ju frågan om Micke kommer att få sova något, eftersom han har rummet närmast köket... Fast hittills har valparna ändå varit ganska tysta och nöjda på nätterna, jag sover ju fortfarande inne hos dem och det har nog aldrig hänt att jag har gjort så här länge!


Igår var det operation kloklippning för första gången, det gick bra, men klorna är väääldigt små så det är ett litet pillgöra;-)


Idag ska Diegos matte komma och hälsa på, hoppas hon har Diego med sig för då ska jag passa på att filma honom!

 
 
Ingen bild

Carina

4 november 2008 10:02

Så du har lite att pyssla med nu då ? :)
Dom är så söta så man nästan inte kan titta på dom ;)
Ha det gott!
Kram

 
åsa

åsa

4 november 2008 11:50

Vilken tur, att du kom på det där med pallkragar, det verkar vara skitbra.
Förstår, att det börjar bli "liv i luckan" nu, men vad roligt det måste vara..
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards