khemosabi

Alla inlägg den 18 november 2008

Av khemosabi - 18 november 2008 17:02

Det har varit "lite mycke" nu i helgen så jag har inte hunnit få in några bilder - men här kommer ett gäng;-)

Börjar med denna bedårande bild av min egen "Speed" - hur söt kan man egentligen bli?? Man får ju hjärtsnörp...

Martina och två av de andra pojkarna:

Gimmie busar med småglina:

 Alla barn i hagen:

I lördags hade vi besök av tikens blivande matte - här ligger hon i hennes knä och myyser:

Det här var nåt nytt o kul - en BOLL!

 Meh... får HAN en boll och inte vi??

Pusskalas:

Det här är en valp som kan slappna av... ja, det är samma valp som Micke "sövde" häromdagen, dvs min lille "Speed";-)





Boogie är glad igen - för hon har blivit lektant!

 Hon bara gapar och låter, hon är jätteförsiktig med valparna;-)



Här kommer alla valpar ut på en gång - och därmed var det slut på friden;-)





Nu vill valparna absolut inte vara i hagen längre, nej ut och kolla läget i "stora världen" är vad de vill;-)

Igår, när jag pratade med en valpköpare som var övertygad om att valparna nu var 5 veckor, tänkte jag "herregud, jag har väl inte räknat fel, då får jag ju skämmas ihjäl". Faktum är att jag tycker ju att de här valparna är "en vecka tidiga" med allting och beter sig precis som 5-veckorsvalpar, så det vore ju inte helt omöjligt... men jag kollade almanackan och räknade flera gånger, och de blev 4 veckor i lördags (4,5v imorgon). Eftersom de föddes den 18:e okt så är de exakt en månad gamla idag! De är otroligt snabba i utvecklingen och mycket medvetna, så fortsätter det så här och inte blir för kallt så kanske de kan få komma ut redan nästa helg.



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards