khemosabi

Alla inlägg den 10 november 2008

Av khemosabi - 10 november 2008 21:37

Fick några som var lite gulliga nu framåt kvällen...


Vet faktiskt inte vilken valp det här är, antingen tiken eller lilla hannen som är märkt mitt bak - men jäkligt söt är den;-)



Det här är hannen som är märkt mitt på ryggen, det vet jag;-)

Hanne märkt mitt på ryggen


Till något helt annat; har just tittat på "Hundcoachen" på tv4+ och är så jäkla upprörd - hur i helvete tänkte dom som skaffade sig en rottweilerhanne... "han var som en liten nallebjörn när han var 8 veckor"... nähä?? Alla valpar är söta när dom är små, men man måste väl för sjutton tänka på vad man skaffar sig!! Den här familjen - som möjligen skulle ha en liten sällskapsras - hade tydligen ingen aning om att de skaffade sig en otroligt krävande brukshund, som måste få jobba för att inte bli helt  odräglig och i förlängningen faktiskt farlig. Tack gode gud för att han Fredrik Steen fick hunden därifrån!! MEN, han hade kunnat upplyst alla andra idioter som tittar på programmet att man ska skaffa en rastyp som passar en, om man överhuvudtaget ska ha någon hund (ja, jag är förbannad!!) Och vad är det för jäkla uppfödare som säljer rottweilervalpar - och andra lika krävande raser - till kreti och pleti?? Grrrr...


Till något roligare; jag tror jag har besöksrekord på min blogg idag - 80 besökare och kvällen är inte slut än:-)

Av khemosabi - 10 november 2008 19:15

... en sån där när det aldrig blir riktigt ljust - det fick bli en snabb promenad i skogen med hundarna i regn och halv storm, det var skönt att komma in igen!

Idag har jag flyttat valplådan och satte också in en liten korg, Ellies gamla korg som hon aldrig satte en tass i;-) Valparna var nyfikna och jag passade på att knäppa lite bilder...



Hanne, märkt vänster bak

Sova i korgen tänkte lilleman minsann inte göra, han hittade ett annat bra ställe...

... men annars är det faktiskt skönast att sova i hög;-)

Mycket bus är det - det här är tjejen, som kör med punkfrilla idag;-)



Somliga kör lyxvarianten och skaffar sig ett litet mellanmål i mattes säng;-)

Lilleman och mamma i mattes säng

Jäkla konstig färg det blev på den bilden...

Jag kom på att detta faktiskt var första gången som Gimmie legat i min säng!! Hon låg kvar där en bra stund och myste, hon tänkte väl att det var bäst att passa på;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards