khemosabi

Alla inlägg den 13 november 2008

Av khemosabi - 13 november 2008 21:02

... fick valparna idag, när de fick flytta ut i köket - äntligen säger jag, som vi har längtat:-)

Det är så roligt att ha dem med "mitt i smeten" och det är väldigt bra för valparna också! Martina och jag fixade en riktigt fin valphage åt dem och ordnade så de kan ha kökssoffan som "koja". En annan känner ju "sina löss på gången" så jag visste väl att det skulle bli en favorit för dem:-)

Nätterna framöver får Gimmie ligga inne hos dem så de känner sig riktigt trygga i sin nya miljö, och så småningom kommer hon att börja uppfostra dem när hon känner att de börjar bli "jobbiga" - som det är nu ser de henne mest som en mjölkbar och kastar sig på henne så fort hon kommer i närheten. Imorse tyckte jag faktiskt lite synd om henne...

Varför hon envisades med att ligga på den ledden i valplådan fattar jag inte... det ser ju inte precis bekvämt ut! När valparna började att klättra henne tyckte jag det var dags att byta ut valplådan mot en hage istället.


Nu får valparna lära sig att dia när mamma står upp, men det är fasligt långt upp till tuttarna...


Här följer lite blandade bilder från dagen...













En del bilder är lite konstiga i färgerna, jag tror jag hade fel inställning på kameran... men jag hoppas det duger ändå;-)



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards