khemosabi

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av khemosabi - 17 oktober 2008 22:05

Så här har Gimmie suttit och flåsat hela dagen i sin soffa...

Gimmie väntar på pupparna

Ja, hon har en egen soffa i mitt sovrum;-) Bortskämd? Nähä!!

Av khemosabi - 17 oktober 2008 17:23

... för första gången i sitt liv. Har försökt med alla möjliga knep, men det enda jag har fått i henne är en skinkskiva. Nej, hon vill helt enkelt inte ha någon mat...

Inatt var hon flåsig och orolig, så kan ju tikarna hålla på i flera dagar innan valpning så det är väl bara att inse att det inte blir så mkt sömn framöver. Tokfian har dessutom fått för sig att hon ska knöla in sig under min säng, och det går ju rätt bra in - men hon kommer inte ut, för magen är i vägen;-) Nu har vi fått sätta grejer för sängen så hon inte kommer in under den...


Senare:

Har varit ute och kört dummiesök med Boogie och Spurten, Gimmie fick vara inne under tiden och så gick jag en sväng med henne efteråt. Då kom jag på den lysande idén att låta henne leta efter maten i gräset, och då gick det minsann bra! Hon letade och åt för fullt, och svansen gick på högvarv:-) Jag fick nog i henne bortåt 3 dl högenergifoder, visserligen som "en piss i Mississippi" jämfört med de dryga 10 dl hon äter annars nu under senare delen av dräktigheten, men bra mycket bättre än inget!!

Jag är inte alls glad åt att hon matvägrar redan så här tidigt före valpningen, ska hon hålla på så, så kommer hon inte att ha någon energi alls när det väl är dags. Men om jag kan lura i henne maten på det här sättet så är allt väl!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards