khemosabi

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av khemosabi - 13 oktober 2008 21:19

... ordentligt, på två fältsök med totalt 12 dummies - och det var uppskattat, vill jag lova:-) Hon jobbade jättebra, och i maxtempo precis hela tiden, duktig tjej!!

Spurten fick en trippelmarkering och ett par linjetag, det började regna och jag ville snabba på lite för att Gimmie inte skulle sitta och bli kall.

Lilla tjockisen var så sugen på att få jobba, så jag var ju bara tvungen att låta henne få göra något, det blev en enkelmarkering och två linjetag för henne. Å, vad söt hon var när hon rullade på så fort hon kunde;-)


Jag har funderat lite på det här med Boogie's skendräktighet/skenvalpning och jag har nog till 99% bestämt mig för att kastrera henne någon gång i vinter. Jag tycker hon har så pass stor potential rent tävlingsmässigt (även om det kanske inte syns i resultaten ännu) att jag tycker det vore skönt att slippa sådana här problem framöver. Jag har visserligen hittills varit hyfsat förskonad från skendräktiga tikar, och jag har inte märkt något på Boogie's tidigare löp, men jag tror att när det väl börjar så eskalerar det för varje löp. Jag vill ju inte att mina hundar ska må dåligt, och det tycker jag nog att Boogie verkar göra nu - hon är väldigt stressad och orolig, stumpan:-( Nu får jag strunta i att knäna värker och se till att hon får jobba så mycket som möjligt den kommande veckan, sedan blir det ju svårare när Gimmie's valpar kommer.

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards