khemosabi

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Inga valpar...

Av khemosabi - 29 mars 2008 15:02

Röntgen visar att Gimmie tyvärr är tom - såå tråkigt för alla valpköpare som väntat:-( För er som vill ha en hund att jobba med och som inte vill vänta på Gimmie's kommande löp i höst, rekommenderar jag att kontakta Marit på Lisabackens kennel - hennes hundar stammar från mina och hon har en bra kombination på G.


Att det inte blir några valpar nu kommer inte som någon direkt överraskning, eftersom vi inte fick någon hängning. Men visst finns det tikar som blivit dräktiga ändå, så hoppet har ju funnits där i alla fall. Nu får jag bara bryta ihop och göra ett nytt försök vid nästa löp...

 
 
marit

marit

29 mars 2008 16:08

Hej Pia och många tack för din rekommendation. Det känns verkligen bra.
Men precis som du skriver härstammar mina hundar från dej och bättre hund än Khemosabi Exotic-Empress -Ronja kommer aldrig jag att få!
En valpköpare till mej dömde din fodertik Ebba på lydn. prov förra helgen och tyckte det var en mycket trevlig tik.
Jag ringer dej nån dag./marit

http://www.lisabacken.se

 
Ingen bild

Emma

29 mars 2008 16:54

Hej! Åh, det här var tråkigt att höra :( Men ändå har det ju funnits i tankarna hela tiden att det var osäkert. Hur som helst så sätter jag min tro till att jag får en valp från Marit istället! Och jag hoppas ni får tid till mycket rolig träning nu framöver istället. :)

 
Ingen bild

Pia

29 mars 2008 17:36

Marit, jag önskar dig lycka till med din valpkull - jag tror det blir en riktigt bra kombination! Vet du, Gimmie är faktiskt MYCKET lik din lilla Ronja, så att egenskaperna går i arv är det inget snack om;-)

Emma, hoppas du får en av Marits valpar,jag önskar dig all lycka i framtiden!!
Kram Pia

 
Ingen bild

Emma

29 mars 2008 20:41

Tack Pia!

Jag hoppas att vi kan fortsätta hålla kontakten trots att det inte blir någon valp från dig. Skulle vara jättekul och lärorikt att hälsa på dig om vi får och få lite valpträningstips kanske, för jag gillar verkligen din syn på valpar/ hundar och träning! Och jag försöker omge mig med kunnigt folk som är intresserad av samma ras för att få bästa möjliga start nu. :)Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards