khemosabi

Alla inlägg den 1 mars 2008

Av khemosabi - 1 mars 2008 17:57

... med sol och vårvärme har vi haft, en del träning har det blivit också. Just idag är vädret inte sådär jättemysigt, det regnar och är bara ett par grader varmt, men jag har faktiskt tränat idag också. Det blev Boogie som fick lite "egen tid" med matte, och det uppskattades, vill jag lova! Vi tränade lydnad, och jag blev som vanligt imponerad av hennes enorma arbetslust!

Detta är en hund som aldrig tappar motivationen att jobba, vad man än gör - och när och hur man än gör - så är det lika roligt! En helt fantastisk arbetshund som jag ständigt har lite dåligt samvete för, att jag inte riktigt tagit tillvara hennes arbetsförmåga. Grejen är ju, att för att ge henne det hon behöver, så får de andra stå tillbaka... vilket ju för övrigt gäller alla mina hundar. Men jag tänker ofta, att om jag skulle ha bara en hund, så skulle jag kunna ha vilken som helst av de här tre och vara fullkomligt nöjd -  allt jag någonsin velat ha finns i överflöd hos alla tre! Nu har jag inga som helst planer på att minska antalet hundar, missförstå mig inte, de här tre ska vara kvar hos mig för alltid!


Boogie, hösten -07

Jag har inga färska bilder just nu, så det få bli en bild på Boogie's vackra huvud från i höstas. Minst hundra gånger om dagen säger både Micke och jag "Vad du är söööt!" till Boogie - och det är hon verkligen;-)

Jag kan inte tycka annat än att det är väldigt synd att det inte blev några valpar efter Boogie och Fly, det hade kunnat blivit väldigt bra valpar. Men jag får göra ett nytt försök till hösten, fast då med en annan hanne eftersom Fly är gammal nu. Lite lustigt är det ändå, att kombinationen Gimmie/Ville som jag gjort nu, är ganska lika rent linjemässigt. Men om Gimmie är dräktig, det står skrivet i stjärnorna just nu, jag ser inga tecken än.

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards