khemosabi

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av khemosabi - 9 mars 2008 21:35

Fortsätter på nostalgitemat och nu ska ni få gissa vem det här kan vara?

SLCh Khemosabi Noll'an


Ja, jag kan lova att jag själv tvärsäkert skulle sagt Gimmie, om jag inte visste vem det var - detta är nämligen Gimmie's o Boogie's mormor Nollan (Spurtens mamma, alltså). Gimmie är så lik sin mormor så det är inte klokt - ett nummer mindre men annars en total kopia!!

Här är ännu en bild på Nollan:

SLCh Khemosabi Noll'an, 2:a ökl jakt

Nollan var en riktig toka - en fantastisk tik som vi aldrig glömmer!


Mormorsmor Mimmi var en hund som inte ofta fastnade på kort, på den tiden hade man ju inte heller samma möjlighet att fota som idag. Men här är ett kort på lilla pigga Mimmi i alla fall!

SLCh LP Tansy's Adrienne

SLCh LP Tansy's Adrienne "Mimmi" - kennel Khemosabi's stamtik.

Så glad, och så lättlärd och så knasig - Gud, vilken rolig hund det var;-)

Jag kan verkligen vara lycklig över att jag fick en sådan förstagolden! Och vilka avkommor hon fick - bara en kull, men helt fantastiska valpar!


Ja, som ni ser så har jag rotat lite i gömmorna, ska fortsätta leta och försöka övertala Micke att skanna in lite fler bilder från förr;-)


Av khemosabi - 9 mars 2008 19:30

Lite tråkig söndag och regnigt väder... då sitter jag och tittar lite på min gamla hemsida. Hittade några sidor som jag inte har med på nya sidan, bl a där jag berättade hur det hela började. Så jag tänkte att kanske nån annan som har lite tråkigt har nåt utbyte av att läsa "Min historia"?  Där finns både del 1 och del 2, så det är lite att läsa. Tänk bara på att det är några år sedan jag skrev detta, så det är inget aktuellt, precis;-) Men man kan kanske få lite begrepp om vad jag har gjort med mina hundar genom åren.

Jag hittade också "Från lek till arbete" - lite om hur  jag tränat - och fortfarande tränar - mina valpar.


Observera att alla länkar och bilder på dessa sidor kanske inte funkar som de ska, vissa grejer på gamla hemsidan finns inte kvar...


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards