khemosabi

Alla inlägg den 14 juni 2014

Av khemosabi - 14 juni 2014 23:22

... för Ellinor och Staffan och deras duktiga hundar och båda ekipagen gjorde ett jättebra jobb med härlig attityd och många fina moment. Jag försökte följa resultatredovisningen (vilket inte var det lättaste, det var otroligt rörigt!) och är faktiskt inte riktigt säker på slutpoängen, jag får vänta tills det kommer in på sbk. Om jag har fattat rätt så hade Staffan och Krutov problem med gruppmomenten och fjärret, men många moment med betyg 8/8,5 och något med 9,5 vilket är riktigt bra på ett SM! Dessvärre hade de en nolla på inkallningen (undrar vad som hände där?) och på sittande i grupp, och därmed var förstås finalplatsen borta. Men jäkligt bra genomfört ändå, ett SM är inte som vilken tävling som helst!


Ellinor och Susa gick igenom utan nollor och hade stabila gruppmoment, och slutade på 232,75 poäng, om jag har fattat rätt. Av kommentarerna på facebook förstår jag att Susa var i sitt esse, typ "SM:s gladaste hund" och kanske var hon, som Ellinor befarade, något övertaggad. Susa har haft en skada i en tass som har gjort att de inte har kunnat träna fartmomenten på ett tag, och då blir det ju lätt lite fort och fel;-) Det blev totalt sett ett snittbetyg runt 7 (skulle jag tro, utan att ha kontrollräknat) men Susa visade upp bästa attityden och hon och matte hade jättekul! Ingen finalplats där heller, men vad gör väl det? Bara att ta sig till SM är en bedrift i mina ögon och jag är jättestolt och glad över mina duktiga valpköpare och deras glada hundar!

Stort GRATTIS till era första SM, jag hoppas och tror att det blir fler!

  

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards