khemosabi

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av khemosabi - 6 juni 2014 16:44

... var i hamn idag, med 279 poäng och ännu en klassvinst. En tävling med många stora plus och några missar som kostade en hel del poäng, men en härlig attityd och helhet. Piller har många fördelar, bl a det att hon har väldigt fina gruppmoment, och även idag var det klockrena 10:or på både sittandet och liggandet.

Jag drog startnr. 1 så det var bara att köra igång med ett fritt följ som var aaaslångt, jag trodde det aldrig skulle ta slut, kunde knappt andas mot slutet;-) Betyg: 9

Sättande under gång: 10

Inkallning m. ställande: 9

Rutan: 7 (här tabbade jag mig och stannade henne för tidigt, hon hade sån jäkla fart så jag var rädd att inte hinna få stopp på henne, istället hamnade hon med framtassarna på bandet vid läggandet. Tanken att försöka backa henne före läggandet flög genom huvudet i en tiondels sekund, hon kan backa men kan sätta sig och det hade ju varit lika illa så jag avstod ifrån det.)

Hoppapport: Här kom första låsningen, jag fick ta till ett extra kommando vid hoppet - "i övrigt vackert", står det i protokollet;-) Betyg: 7

Metallapportering: Andra låsningen, även här ett extra kommando. Domaren o jag var oense här, hon tyckte det var ett "tveksamt gripande" och det såg jag inte tillstymmelse till. Betyg: 6,5

Vittring: 8,5 ("nosar på rätt, återgår o tar, snett sättande")

Fjärrdirigering: 10 - så jävla snyggt, om jag får säga det själv;-)

Helhetsintryck: 10


Förutom min dundermiss på rutan och låsningarna på apporteringarna kan man ju inte klaga, Piller höll ihop så superbra och hade nog kunnat kört några vändor till! Varför låsningarna på apporteringarna kommer just nu kan man ju spekulera i, hon har haft sådana perioder tidigare då hon har blivit tveksam och det har alltid varit strax före eller under löp. Jag väntar ju fortfarande på att hon ska komma igång med löpet, så jag tror det är det. Vi missade nog runt 30 poäng på apporteringarna (som hon normalt gör för både 9:or och 10:or) och rutan, där hon faktiskt gjorde precis som hon skulle, efter mina kommandon. Hade jag stannat henne en tiondels sekund senare hade det varit en solklar 10:a... om inte om hade varit, precis som det brukar;-)

Gladast är jag ändå för fjärret, det kändes väldigt bra att avsluta med flaggan i topp! 10:an på helheten satt ju inte fel heller!  

 

Detta var Pillers sjätte tävling i klass 1 - 3 och hon har fått 1:a pris och blivit 1:a placerad på samtliga, mattes lilla hjärta!


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards