khemosabi

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Grattis Staffan!

Av khemosabi - 5 oktober 2013 21:21

Idag har jag äran att gratulera Staffan och hans LPI LPII LPIII SELCH Khemosabi Double Sonic till ett jättefint elitlydnadsresultat, 293,5 poäng den 29:e september, ett resultat jag inte visste om! Jag gick in på Dogmatix idag och kollade kvallistan till SM, ville se hur Ellinor och Susa ligger till (just nu är de på 24:e plats) och där såg jag att även helbrorsan Krutov är med, på 38:e plats just nu! Stort GRATTIS till duktiga Staffan och Ellinor, kanonbra jobbat båda två!   


Vi själva har tränat lydnad idag, och det var ett riktigt bra pass:-) Jag tränade först en stund ensam och då körde vi rutan (gick jättebra), slät inkallning (tränar ställandet väldigt sällan) och sedan hopp-apporten säkert 10 gånger, både med enbart återhopp och hela momentet, och hon satte det varenda gång, även under kommendering senare. Fria följet med kommendering gick kanonbra, långa raksträckor och inga tendenser till att stanna, språngmarscher och saktamarscher i vinklar och alla sidoförflyttningar mm. gjorde hon jäkligt bra. Sedan körde vi "sättande under gång", fast utan sättande, Christer kommenderade och vi fortsatte i samma tempo, för att hon ska bortse ifrån kommenderingen. Gick kanon, det med! Sedan avslutade vi med en jättebra vittringsapportering, det var nog den bästa hon har gjort hittills:-) Vi hade superhärlig feeling hela tiden, både Piller och jag. Jisses, vad bra hon kan bli när hon får mogna lite, den här tjejen!


Igår blev det lite apportering och dirigering för alla hundarna. Jag kallar ju inte det vi håller på med för "jaktträning" eftersom vi inte har de träningsmöjligheterna, för oss är det snarare "apportering som aktivering" och alla älskar det, förstås;-) Piller börjar bli duktig på tecknen, och apportlusten är det som bekant inget fel på - det är det inte hos någon av mina hundar! På filmen är det först höger/vänster med Piller, sedan "ut" och höger med Boogie, sen höger/vänster med Speed och avslutningsvis linjetag, framåt/stopp och häråt/stopp med Gimmie, som ju alltid ska toka till det - kolla matte, jag kan backa;-) Stoppsignalen funkar i alla fall, fast det är flera år sedan vi tränade det:-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards