khemosabi

Alla inlägg den 8 september 2011

Av khemosabi - 8 september 2011 19:43

... utan uppdatering - nu får jag skämmas igen. Men nu är det fullt upp här med galna valpar och sjuk uppfödare, så det har inte funnits varken tid eller ork att uppdatera. Den här influensan tar knäcken på mig, snart fyra veckor har gått och inte mår jag så mycket bättre. Orken tar slut i ett nafs, och all energi jag kan uppbåda går förstås åt till valparna. Men nu är det snart dags, hörni - om en vecka börjar valparna att flytta till sina nya hem! Som vanligt känns det både sorgligt och en smula skönt, för även om valparna är urmysiga så är det förbaskat jobbigt den här sista tiden - och det får jag väl säga, att just den här gången blev det jobbigare än vanligt pga influensan.


På tisdag ska vi till veterinären för vaccination, chipmärkning och besiktning - det lär väl bli cirkus med det här galna gänget;-)) Men det ska nog gå bra, det med! På onsdag flyttar första valpen, Almas tjej som ska kallas "Lipp" - och på torsdag flyttar Foppa och Joy. Sedan är det dags för Vinna på fredag och norska Supra på söndag. Och sen är det bara lilla Piller kvar, det blir nog lite tomt för henne!

Jag har avsiktligt försökt sprida ut leveransdagarna, så att alla valpar inte flyttar på samma dag, det är bättre med en mer "naturlig avgång" för Gimmie's skull. Och så känns det faktiskt bättre för oss också om inte alla valpar försvinner samtidigt, man fäster sig ju vid dem och det blir ledsamt när de ska åka. Men vi vet ju att alla har fått bästa tänkbara hem, och det gör förstås att det känns bra ändå!

Jag har tyvärr inga nya bilder att bjuda på, det är väldigt svårt att fota valparna när de är kring benen hela tiden. Det är de när man är ute med dem en och en, men tar man ut alla på en gång, då är det en annan femma - då far de iväg åt alla jäkla håll och snabba är dom;-) Det är precis som om de ska visa sig på styva linan inför varandra "kolla vad jag kan!" hahaha:-)) En sak måste jag säga om de här valparna, viljan har överstigit  förmågan hela tiden, så hur det ska bli när förmågan kommer ikapp, det kan man ju bara undra!!

Det ska bli så spännande att se vad det blir av det här gänget - jag ser verkligen fram emot att få börja träna med mitt lilla Piller och alla valpköpare är lika ivriga att sätta igång, det vet jag! Jag tror det kommer att gå kanonbra, bara man kommer ihåg att lära valpen att den inte ska jobba hela tiden också;-) Kanske just den här kullen, med sitt amerikanska/canadensiska påbrå, kommer att behöva mer passivitetsträning än mina tidigare kullar, och vissa individer kanske kommer att behöva mer än andra - men jag tror att det ska gå bra, vi är ju medvetna om att det är mycket tryck i valparna och att av-knappen måste tränas, på-knappen tror jag inte vi behöver bekymra oss så mycket om:-)))


Nu har jag fått lite fart på hemsidan igen, men jag är tvungen att använda mig av den värdelösa "web-composern" de har på one.com - och den gör mig ännu mer gråhårig än jag redan är. Det blir inte som jag vill, teckensnitten blir jättekonstiga och det ser allmänt knäppt ut. Men jag får nöja mig med det tills vidare, om jag överhuvudtaget ska kunna uppdatera hemsidan. Som jag sagt tidigare, hemsidor som inte uppdateras ger mig allergi;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards