khemosabi

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Näe...

Av khemosabi - 21 december 2010 16:21

... nu är det inte roligt här alls - Spurten är sjuk och jag är rädd för att det kan vara något riktigt jävligt. Jag har sett det här tidigare hos gamla hundar, mycket svullna lymfkörtlar och feber, och det har dessvärre inte slutat bra. Blodprov skickades idag, och vi får svar imorgon om det "bara" är en kraftig infektion eller något värre. Hoppet är dock det sista som överger en, så än är det inte slut. Det är bara så fruktansvärt jobbigt att veta att inget varar för evigt...

 
 
åsa

åsa

21 december 2010 16:28

Lider med dig/er, det är en så jobbig situation, men hoppas på det bästa..
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Jessicah

Jessicah

21 december 2010 16:33

Vi håller tummarna för att det bara är en infektion som går över fort. Kram!

http://www.vildarna.wordpress.com

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

21 december 2010 16:56

Usch ja. Man vet att det jobbiga kommer en dag men man är ändå inte förberedd. Nu ska vi ju hoppas att det bara är en infektion!!

 
Ingen bild

Jeanette

21 december 2010 17:42

man blir plötsligt påmind om att åren går. Hoppas allt går bra med lilla Spurten

 
mia, love&carma

mia, love&carma

21 december 2010 18:34

ja fy , vill inte tänka på vad som kan hända
jag håller mina tummar att hon repar sig
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Pia

21 december 2010 19:31

Tack allihop!
Ja, vi får verkligen hoppas att det är en infektion, så hon svarar på antibiotikan och blir bra fort! För precis tre år sedan blev hon opererad för livmoderinflammation, och den gången och den här är faktiskt de enda gångerna hon har varit sjuk i sitt 11,5-åriga liv. Så vi har nog varit rätt så förskonade ändå! Men juletider har vi ingen tur med...

 
Eva-Liz

Eva-Liz

22 december 2010 07:22

Holder tomlene for Spurten.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Anne-Lie, Jack och Micka

Anne-Lie, Jack och Micka

22 december 2010 19:55

Jag vet hur du mår nu... Jack och jag gick nyligen igenom det samma... För vår del gick det bra den här gången, men jag har aldrig gråtit så mycket. Veterinären var övertygad om att det var en tumör, men det visade sig vara en kraftig infektion. Nu mår han jättebra och är som vanligt igen! Jag håller tummarna för er!!!!
Styrkekramar från oss!!!!!

http://medlem.spray.se/goldenhundar

 
Ingen bild

Pia

22 december 2010 22:11

Tack för alla hållna tummar, det behöver vi nu! Ikväll har hon i alla fall ätit efter ett par, tre dagars matvägran, så det är jag glad för! Hon är trött och lite flåsig, men verkar inte ha ont, tack och lov.
@Anne-Lie: Jag visste inte att Jack har varit dålig - vad skönt att han har piggat på sig nu! Dessvärre visade Spurtens blodprov inga tecken på infektion, utan på lymfom, dvs cancer. Vi tar nu en dag i taget och försöker ta vara på den tid vi har kvar tillsammans...
Kram, Pia

 
Ingen bild

Anne-Lie

23 december 2010 11:38

Fy va hemskt!!!!!!! Jag lider med dig, jag vet vad hon betyder för dig. Svårt att hålla tårarna tillbaka, hon är speciell!
Jo Jack blev dödssjuk och vi trodde det var kört! Han var till 98% övertygad om att det var en tumör och att det inte gick att rädda Jack. Jag kände igen sjukdomsbilden och hoppades av hela mitt hjärta att det skulle vara borrelia igen, och det var det! Men det var ordentlig ångest ett tag där! Massor av kramar! Ta vara på varje sekund...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards