khemosabi

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Pusskalas...

Av khemosabi - 31 mars 2010 23:53

... hade vi igår kväll, så här lagom till påsk;-)


Jag pussade en av tjejerna...


Micke pussade en av pojkarna...

       


Spurten pussade Micke...  

  


Och "Lill-Spurten" pussade Soleil;-)


Idag filmade jag valparna, och det blev en riktigt bra film... som inte gick att ladda upp!! Valparna var så gullliga, full fart var det i lådan och de fick t o m till en riktigt fin "konsert" en stund;-) Det hade varit roligt att visa, men tyvärr... vi provade på alla möjliga och omöjliga sätt utan att lyckas ladda upp den. Jag får göra ett nytt försök imorgon att filma de små godingarna, och hoppas att det funkar att ladda upp den då, det kan hända att den här blev för lång (drygt 11 min) och det funkar bättre med en kortare.

Det är helt otroligt vad valparna har utvecklats de senaste 2-3 dagarna, man kan knappt tro att de är så här "hävliga" redan vid 16 dagars ålder! De är så jäkla gosiga och vi står på huvudet i lådan så fort de är vakna, och då kommer alla små fjunisar på en gång och vill pussas och gosa... Det är så underbart, och jag kan tala om att just det här är en stor anledning till att man överhuvudtaget ägnar sig åt avel - för på något underligt sätt lyckas man förtränga hur jobbigt det är de sista veckorna;-)


Idag har har Micke varit ute med Boogie och Speed, så jag tog de andra tre själv. Men sedan gick jag med bara Speed, det händer inte varje dag, men varenda gång det blir av blir jag alldeles överväldigad av hur underbar han är   Jag har lite svårt att fatta att en hanne kan vara så otroligt lyhörd och följsam, och det är helt enkelt så att jag blir lycklig av honom... jag kan inte förklara det på något annat sätt! Men jag vet att de som har hannar ur Gimmie's och Diego's förra kull känner precis likadant som jag...


Ibland undrar jag hur många uppfödare som får höra av sina valpköpare att just deras hund är "en på miljonen"... det har jag fått höra många gånger (och sagt själv, om mina egna) under många år. Men en sak är säker, så ljuvliga hannar som i förra kullen, det har jag inte haft tidigare... så här lätta har inga killar varit förut! Hannarna i den här kullen borde ju rimligtvis bli likadana, och nu ska det också bli väldigt intressant att se hur tikarna blir i den här kullen - jag har ju genom alla år fått fantastiska tikar i mina kullar och själv tror jag att de här blir något utöver de vanliga;-) Jag är så glad åt att de kommer att få jobba allihop - den ena kommer jag ju att ha på nära hålla och jobba med själv, och det ska bli så kul!!

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

1 april 2010 07:02

Håper du klarer å laste opp film. Blir så spennende å se.
I dag satser vi på isfiske. Ble vekt klokken 04.20 av en hund, som måtte tidlig ut. Trening før valp i huset:):):):)
Har lest flere ganger på sidene dine, som omhandler trening. Meget bra skrevet, uten konsentrasjon har man problemer. Jeg ser det jo særlig etter Lokes ulykke. Da han har mistet en god del av konsentrasjon og bare "faller" bort.

http://aandal.net

 
mia

mia

1 april 2010 07:21

JA va roligt att läsa om valparna, känns bra just nu på morgonen att få läsa så possetiva saker om dom små för i natt har jag drömt om dig och valparna ......och tikarna var rena attack hundarna dom bet mig i händerna och va helt galna =O......så nu känns det lugnt och fint igen (blev lite orolig där ett tag)ja menar kan ni stoppa in näsan i valp lådan och pussa på dom små , kan det ju inte vara någon fara hahahahhahahaahah...tänk va man kan få till det i drömmen ;-))))

http://www.briard.mia-co.com

 
mia

mia

1 april 2010 07:24

Glömde.....dom verkar så himmla mysiga så jag tror jag tar två ...går det bra ????

http://www.briard.mia-co.com

 
åsa

åsa

1 april 2010 09:32

Såååå gulliga bilder och det är inte bara valparna och Spurten som är gulliga..
Nyfiken som jag är...ska en valp hamna i grannhuset..?
I så fall är det ju perfekt!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

1 april 2010 14:04

Hahaha... du är ju för knasig, Mia;-)) Nog är valparna "på hugget" men inte på det sättet!!
Och du, det är klart du ska ta två, då kan de ju bita på varann - fiffigt:-)))

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards