khemosabi

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av khemosabi - 15 mars 2010 22:08

Nu när det dags för lite valpbilder... tyvärr är min kamera helt kass och det är konstiga färger, det får ni ha överseende med!


Här är Gimmie och den första tikvalpen, fortfarande våt... resten av valparna är kvar i magen...

  


Följande två bilder knäppte jag när Micke tog ut Gimmie för att rasta, och jag bytte i lådan...

 


Gimmie och valparna på följande bilder...

 

Nu när valparna har torkat lite ser man att de skiljer lite i färg, någon är lite ljusare och någon lite mörkare, men färg får de allihop!  Som sagt, kameran är kass och bilderna blir ibland både mörka och konstiga i färgerna. 


kl. 23.00: Här är sista bilden för kvällen...   

Valparna är nöjda, och Gimmie och jag likaså;-)  

Av khemosabi - 15 mars 2010 16:39

... och kl. 16.30 föddes en liten tik! Grattis Marie;-) Den ser ut att få ungefär samma färg som Gimmie, fast det är svårt att säga säkert än... vilken tur att du kunde ta en grön;-)) Fast det kanske blir fler tikar, vi hoppas det!!


17.59 föddes en liten fin hanvalp;-)


18.15 kom ännu en hanvalp!


18.26 föddes en tikvalp till, jippie!!


18.46 hanne nr 3 är född;-)


19.10 föddes hanne nr 4... får se om det kommer någon mer...


19.20 kom en liten sprattelgumma farade;-) Tik nr 3 och valp nr 7 alltså... och jag tror det är en till på gång! Jag som inte trodde det skulle bli så många;-D


20.30 Nu verkar det vara klart, Gimmie är lugn och valparna diar och mår gott! Oj, vad svårt det kommer att bli att skilja valparna åt, de ser ut att ha precis samma färg allihop;-) Jag ska fota dem alldeles strax!

Av khemosabi - 15 mars 2010 01:03

... men nu börjar det dra ihop sig så smått;-)

Gimmie bäddar och flåsar lite, tempen har gått ned - så jag skulle tro att det blir valpning under måndagen, möjligen tisdagnatt. Valpningar brukar av någon anledning sätta igång på natten eller framåt morgonkulan, precis när man har tuppat av efter att man har suttit uppe och väntat, och väntat, och väntat;-)

Förra kullen födde Gimmie på 59:e dygnet (dräktigheten varar normalt 63 dygn) så då blev jag bokstavligen tagen på sängen! Men den här gången verkar det som om hon går tiden ut, och det är ju skönt!

Precis som förra gången så vill Gimmie inte bädda i valplådan, nu envisas hon med att klämma in sig i en liten glugg mellan hennes hundsoffa, valplådan och min säng! Eh... nu är det liksom lite trångt i mitt lilla sovrum;-)

Jag kan tala om att där ligger hon aldrig annars;-)  

Förra gången knölade hon in sig under sängen gång på gång, men det kan hon inte nu, för elaka matte har lagt grejer där så hon inte kommer in!


Jag har uppdaterat hemsidan med info om hur det går till att köpa valp hos mig. Kolla här: Valpköparinfo


Nu är det bara att väääänta... uppdaterar så fort det händer nå't här;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards