khemosabi

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Sjukt...

Av khemosabi - 8 december 2009 01:02

Fjärde dagen med feber, frossa, huvudvärk, hosta - och framförallt - en otrolig muskel- och ledvärk. Min dotter tror att jag har svininfluensan, själv har jag ingen koll på hur symptomen skiljer sig från en vanlig influensa. Men nu har jag googlat lite och nog stämmer mina symptom på svininfluensan allt. Så här jäkla ont i kroppen har jag nog aldrig haft i samband med en influensa tidigare, och så orkeslös som jag är nu har jag nog aldrig varit. Jag hade inte riktigt återhämtat mig ifrån den förra influensan, så det här var inte precis vad jag behövde:-(

Jag orkar vara uppe nån timme i taget, övrig tid tillbringas i sängen - hundarna tycker jag är skittråkig! Ikväll var Micke och Martina ute med dem, jag orkade helt enkelt inte.

Nä, dags att krypa i säng igen, känner jag...

 
 
Ingen bild

Dessi

8 december 2009 07:48

Krya på dig!
/Dessi

 
åsa

åsa

8 december 2009 08:38

Men lillasyster då...
Har du fått svininfluensa!
Har ni inte fått vaccination "där nere"?
Eller har du valt att inte ta någon spruta?
Hoppas du kryar på dig snart, för det är visst en jobbig variant (säger de som drabbats) och som du skrev, det är ju inte längesedan du hade influensa...
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

PiaPia

8 december 2009 20:29

Tack Dessi!

Åsa, jag vet ju inte om det är svinifluensan, men nog verkar det som så allt. Jag har inte tagit sprutan än, för att jag inte har känt mig frisk sedan den förra influensan. Idag känner jag mig liite bättre i alla fall, var t o m ute med hundarna en halvtimme på ängen - men sen var jag helt slut!!

 
Ingen bild

micke

8 december 2009 23:57

Jag har också svininfluensan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards