khemosabi

Alla inlägg den 22 december 2009

Av khemosabi - 22 december 2009 22:40

En bekant till min syster förlorade en av sina två unghundar igår, när båda två gick igenom isen i närheten av bostaden. Med risk för sitt eget liv, gav sig matte ut i vattnet och fick upp den ena hunden, men den andra försvann någonstans under isen. Det var -17 grader i området under dagen, men isen var tunn, och unghundarna hade ingen erfarenhet av is, de trodde väl att det gick att springa som på vilken slät yta som helst. Jag känner inte den stackars hundägaren, men jag känner att detta måste vara ens värsta mardröm, i alla fall är det min... så mina tankar är med familjen som miste sin unga hund igår.


Jag har hört många som förlorat sina hundar på tunna isar och vill därför varna alla för att ha sina hundar lösa i närheten av vatten vintertid!! Man vet aldrig om isen är tjock nog, kanske den bär hundarna en bit, men ska man försöka rädda dem när de gått igenom, så är det inte alls säkert att man klarar det!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards