khemosabi

Alla inlägg den 13 december 2009

Av khemosabi - 13 december 2009 22:17

Om en dryg vecka, den 21:a dec, är det vintersolstånd, då vänder det och blir lite ljusare för varje dag - något att se fram emot, eller hur?   


Jag har precis kommit in ifrån en riktigt skön kvällspromenad på ängarna, det känns som det var evigheter sedan jag var ute ordentligt, så det var uppskattat av både mig och hundarna! Micke var också med, och på hemvägen fick han ta Soleil och Gimmie i koppel, medan jag hade Spurten och Speed. Soleil var dötjurig för att hon inte fick gå med mig, så pass så hon inte ens tog emot godis av Micke, hon spottade ut den i en stor båge  


Soleil har förresten börjat löpa, det gjorde hon i fredags. Nu får vi väl se om hon lugnar her sig nåt, alla säger ju att dom ska göra det efter första löpet. En anings aning lugnare vore ju inget fel om hon blev, jag tror alla som träffat henne kan skriva under på att hon är galnare än de flesta!! Jag som skulle ha en lugn hund som inte krävde så mycket, det var ju därför jag skaffade whippet... och så har hon varit värre än 10 golden på en gång! Men hon är ju go också, och jäkligt rolig... och vacker är hon också  


Nu när jag har varit sjuk har det varit skönt att veta att Boogie har det bra hos Jessicah, hon trivs som fisken i vattnet hos henne. Inget löp i sikte än för hennes del, vilket bara är bra... skönt om hon dröjer lite med sitt löp, eftersom Gimmie ju också ska löpa. Jag skulle tro att Soleil nog drar igång Gimmie, nu när hon har hoppat igång.


För övrigt så är det idag precis ett år sedan valparna började flytta till sina nya hem... inte känns det som ett helt år sedan??

http://khemosabi.bloggagratis.se/2008/12/13/1191918-flyttdags/

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards