khemosabi

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Tillfälligt en hund mindre...

Av khemosabi - 23 november 2009 23:35

... blev det idag, då Jessicah var här och hämtade upp Boogie på väg hem till Umeå från Söderköping. Allt gick bra ända tills jag skulle stänga grinden till bilburen, då bröt jag ihop och klarade knappt att säga adjö till Jessicah... stackarn, hon som redan kände sig som en tjuv för att hon kom och "tog" vår hundSkäms Men jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra, och Boogie får säkert en både rolig och nyttig tid hos Jessicah!


Ivers operation gick bra, trots att både menisk och korsband var trasiga. Men prognosen är god om rehabiliteringen går som den ska, och det hoppas vi såklart att den gör!

Vad roligt det var att träffa Jessicah och få se Iver igen, han och Speed är så jäkla lika - inte bara utseendemässigt, utan även till det härliga sättet, något som är tydligt gemensamt för alla valpar i den här underbara kullen.


Idag när vi var till veterinären vägde vi Boogie och Speed, Boogie väger 22,9 kg och Speed 23,6 - så de är små godingar, båda två. Vi fick mycket beröm för deras fysik och härliga framåtanda, "det är sällan man ser sådana golden" sa veterinären, och det är jag ju den första att hålla med om!

 
 
åsa

åsa

24 november 2009 12:13

Förstår att det var väldigt blandade känslor, men du vet ju att Boogie kommer att få det bra.
Att veterinären sa som han/hon gjorde, det förstår jag, du har ju underbara hundar och de är så fina och så glada!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Sofia

Sofia

24 november 2009 21:46

Vilka härliga hundar du har! Har läst en del om jaktgolden på sista tiden och jag blir mer och mer imponerad av vad jag ser och hör.

http://www.fiaspinscher.blogspot.com

 
Ingen bild

Mai

25 november 2009 18:53

Har inte Soleil gjort något roligt så man får skratta sig halvt fördärvad?? =)

 
Pia

Pia

25 november 2009 19:38

Åsa:
Det är ju urjobbigt att lämna ifrån sig sina hundar, men rapporterna från Jessicah säger att allt funkar jättebra - så nu känns det bättre!

Sofia:
Tack, kul att du gillar mina hundar! Det är klart att du ska ha en jaktgolden;-)

Mai: Du, det gör hon ju hela tiden:-)

http://www.khemosabi.se

 
Jessicah

Jessicah

26 november 2009 21:48

Hon är en riktig klippa Boogie! Jag tror att vi kommer få jättekul ihop :-)

http://www.vildarna.webs.com

 
Pia

Pia

27 november 2009 16:39

Härligt, Jessicah!!:-)

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards