khemosabi

Alla inlägg den 13 november 2009

Av khemosabi - 13 november 2009 20:12

... vilket även då var fredagen den 13:e, var en riktig lyckodag för mig. Då föddes nämligen min allra första kull!! Vår älskade Mimmi (SLCh LP Tansy's Adrienne) fick sina underbara valpar e. LP TjhR Caságs Feodor, som senare visade sig vara ett gäng utöver det vanliga:


SLCh LP Khemosabi Exotic-Empress, lydnadschampion på 2-årsdagen, då hon även var kvalificerad till till första SM, och hon kvalade till totalt fem SM i rad. Lilla fantastiska "Ronja" blev sedan stamtik hos Marit på Lisabackens kennel.


SLCh LP Khemosabi Magic-Mistress, även hon SLCh på 2-årsdagen och kval. till SM, hon deltog sedan på 7 SM i rad och tog hem totalt inte mindre än 117 förstapris i elitlydnad!


SLCh LP Khemosabi Dynamic-Dancer, min egen hanne som fick sitt lydnadschampionat 2,5 år gammal


SLCh Khemosabi Noll'an, som kom tillbaks till mig helt otränad vid knappt 11 månaders ålder. 8 månader senare (med vinteruppehåll) hade även hon sitt lydnadschampionat i hamn - en helt otrolig hund som nedärvt sina egenskaper mycket starkt! Nollans fantastiska mentalitet och förmåga ser vi om och om igen i våra valpar, och det är precis så jag vill ha det!


Förutom lydnadsmeriterna hade Magic-Mistress ("Cindy") även flera 2:a pris i elitklass på jaktprov och Nollan 2:a i ökl. Ronjas matte hade då inte möjlighet att jaktträna, utan körde bruks och fick certpoäng i elitspår.


Snacka om att man hade tur med första kullen, både med valpar och valpköpare - så tusen tack till Marit och Maud, som förde fram sina hundar på ett helt föredömligt sätt!!


Jag funderar på att så småningom gå tillbaka lite smått på de här linjerna, som jag hade i första kullen. Det blir då troligen med Gimmie, eftersom hon är en ren kopia av sin mormor Nollan - samma otroligt snabba reaktionsförmåga och glädje, och inte att förglömma; humor. Jäkligt roliga hundar som det har varit en ren fröjd att leva och träna/tävla med!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards