khemosabi

Alla inlägg under maj 2009

Av khemosabi - 12 maj 2009 22:04

... håller på att få "ny kostym", det kanske några av er har märkt. Jag har slitit mitt hår för att få den ungefär som jag vill, det här One.com, där jag har hemsidan, och jag är verkligen inte sams. När jag laddade upp mina nya sidor - ja, då försvann några av de andra, som jag inte hunnit ändra. Så allt jag skrivit på dem är borta, bara att börja om på nytt igen... suck, vad trött jag blir!! Jag som alltid har varit kreativ och tyckt om att pyssla med hemsidan - jag tappade totalt lusten när jag lade den på one, för det krånglar så in i h-e. Nåväl, så här ser den ut just nu: www.khemosabi.se

Om någon ser något som ser konstigt ut, förutom de saknade sidorna, så är jag tacksam om ni säger till!

Av khemosabi - 10 maj 2009 22:48

... som vanligt när det ska knäppas kort;-)

LPelit SLCh Khemosabi Pearl Jam, snart 10 år

Den här bilden tog jag igår, när hon precis hade badat i ett dike.

Ikväll rullade hon sig i nåt skit när vi var i skogen, så när vi kom in fick hon bada. Badet är en historia för sig, när jag säger: "Spurten, nu ska du bada" springer hon in i badrummet och hoppar i badkaret:-) Och när jag ska duscha hennes ansikte säger jag: "Nu får du blunda"... varpå hon blundar för fulla muggar... hahaha, den här hunden är verkligen inte som andra!! Hon är verkligen en på miljonen, jag älskar henne så det gör ont...


Någon annan som är högt älskad och har samma härliga temperament och träningsattityd är Speed's kullbror Iver i Göteborg! Han har en otroligt duktig och ambitiös matte, Jessicah är nog minst lika träningsvillig som Iver:-) "The Perfect Match" blev det med den valpen och den ägaren, så jag drog sannerligen en vinstlott när jag fick sälja Iver till Jessicah! Inte nog med att hon är duktig med hund, hon är gullig också *hihi* Nu måste jag faktiskt länka till hennes blogg, där hon har skrivit om vad Iver har lärt sig vid 6,5 månaders ålder:

"Träningsuppdatering - Iver"

Nu kan han ännu mer - bl a en massa tricks - så jag kan rekommendera er att läsa resten av bloggen också!

*Harkel* Jag kan ju bara tala om att jag inte ens har kommit hälften så långt med Speed...


Nu har jag gjort en egen Soleil-blogg också, det är ju rätt mycket jag vill skriva om henne och en del av det är kanske inte andra än "whippetfreaks" intresserade av. Hursomhelst, jag kommer att skriva mer utförligt om Soleil i den bloggen och visa en hel del bilder. Nu får jag ju "ta igen" några månader, så det blir ju en del tillbakablickar - det blir gammalt och nytt i en salig blandning så här i början;-)

Kolla gärna på Soleil's blogg

Av khemosabi - 4 maj 2009 22:52

... också sova - med nosen i ett märgben;-)

Soleil

Igår kväll, efter skogspromenaden, var Soleil så smutsig så hon fick sig ett bad - jäklar vad skitig hon var! Hon har nämligen en förmåga att dyka ner i varenda dike och svalka sig, eftersom hon springer som en galning. Efter badet bäddade jag in henne i min fleecetröja och det var så skönt så hon somnade på det här sättet:-)


Ikväll var bara "de stora" med ut i skogen och då fick de varsitt dummysök - det var uppskattat, vill jag lova! Det får bli lite mer träning nu, jag började igår med några av elitmomenten med Boogie och hon var helt stollig av lycka:-)

Av khemosabi - 2 maj 2009 18:53

Underbaraste tiden på året är maj månad, tycker jag! Nu har vi ju haft kanonväder också, vilket inte gör saken sämre, precis. Vi latar oss på dagarna och kommer igång först framåt kvällen, som vanligt så här års - det blir långa skogspromenader och lite träning, men inte är det mycket på den fronten om jag ska vara ärlig. Av någon underlig anledning har jag inte den minsta lust att träna, och då får det helt enkelt vara.


Speed och Soleil får följa med på lite längre promenader i skogen med de andra, men inte så ofta - för Soleil håller igång så det står härliga till, jäklar vad hon rejsar! Men... lilla damen har varit så duktig på senaste tiden, inte ställt till med något elände och lyssnat superbra på matte och varit jättegosig. Jag märker en enorm skillad på henne nu, när hon kan vara ute hela dagarna - då är hon nämligen jättelugn inne... så, av det kan man dra slutsatsen att whippetvalp, det ska man skaffa sig på sommaren;-)


Mail om kommande valpträff är utskickat, så hör av er om ni vill komma!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards