khemosabi

Alla inlägg den 15 maj 2008

Av khemosabi - 15 maj 2008 22:22

... blev det ikväll på EBK. Jag hade sällskap med Tina och Isak och hade bara Gimmie med mig för ovanlighetens skull. Vi fick bra hjälp med kommendering av Tina och filade rätt mycket på rutan, som Gimmie har krånglat med den senaste veckan - och nu tyckte jag att vi fick till det riktigt bra! Hopp-apporten gick också väldigt bra, det har vi ju inte tränat så mycket. Det enda som strulade var vittringsprovet, där Gimmie tog fel pinne flera gånger... hon letade överhuvudtaget inte. Detta var första gången som någon annan än jag lade ut pinnarna och hon blev förmodligen konfunderad över det. Vi får träna mer på det på lördag, då vi ska åka iväg och träna igen. Då blir det inte så mycket träning med Gimmie, det är Boogie som ska köras igenom med kommendering då - nu är nämligen även hon anmäld till lydnadsklass 3 och jag ska dessutom köra Spurten i elit på samma tävling! Det är mycket nu;-)


Idag var jag så jäkla trött hela dan, förmodligen "sviter" efter migränanfallet då jag inte sov på två dygn. Jag hade egentligen inte någon större lust att åka och träna ikväll - särskilt inte när det började regna ordentligt, och kallt var det till råga på allt. Men iväg kom vi, och jag glömde faktiskt bort att det regnade när vi väl kom igång med träningen - man är ju lite knäpp;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards