khemosabi

Alla inlägg den 6 juni 2008

Av khemosabi - 6 juni 2008 23:53

... det blev ingen träning för oss igår, jag åkte nämligen på magsjuka och låg nedbäddad hela dagen. Först jättesent på kvällen lyckades jag få i mig nåt att äta och gå ut en vända med hundarna. Tur att man har hundar som inte klättrar på väggarna när man är sjuk!


Ikväll var det simträning med Boogie som gällde, lilla damen vill ju att allt ska gå fort, fort, fort - och det gäller förstås även simmandet;-) Nu försökte vi få henne att inse att det faktiskt går mycket fortare om man lägger ner sig i vattnet, istället för att simma i lodrätt läge! Jag stod i vattnet upp till låren och kastade ut en boll som Boogie fick hämta, och lagom där hon inte bottnade längre stod husse och försökte hänga med och hålla upp henne i rätt läge - vilket medförde att han fick springa som en galning både ut och in med vatten upp till midjan, för när Boogie var i rätt läge, då gick det fort, vill jag lova:-) Jag tror aldrig jag har sett en hund simma så otroligt snabbt, faktiskt! På slutet simmade hon ganska långa sträckor i rätt läge, så det behövs nog inte många gånger innan "polletten trillar ner". Gimmie gjorde precis likadant tidigare, ända tills hon fick apportera tunga änder - då lade hon ner sig och simmade i rätt läge, och sedan dess har hon varit helt suverän på vatten! Med Boogie har inte metoden med tunga apporter funkat, så vi får helt enkelt prova oss fram;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards