khemosabi

Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

Fler tävlingar på G...

Av khemosabi - 15 juni 2008 20:18

... för Spurten och Boogie, jag har just anmält dem till lydnad i juli;-) Jag får väl hoppas att jag inte är magsjuk då, som jag var i tisdags när vi tävlade. Det sista jag gjorde innan vi åkte hemifrån var att kräkas, och på vägen dit tänkte jag att jag måste vara galen som åker och tävlar med två hundar när jag mådde så jäkla pyton - jag hade liksom alla odds emot mig;-) Men det gick ju bra ändå!

Boogie, som är "nybörjare" i klass 3 gjorde faktiskt inte så dåligt ifrån sig, även om det inte räckte till 1:a pris. På inkallningen t ex, så fick jag ju kalla flera gånger innan hon kom, men sedan gjorde hon momentet kanonbra - så hade det inte varit för dubbelkommanona så hade det nog kunnat blivit en 9:a eller t o m 10:a - även om den här domaren höll väldigt hårt i dem;-) Nu blev det ju en 5:a istället, och där missade vi 20 poäng.

Sedan var det rutan, som började kanonbra, hon for iväg rakt in i rutan men hade så hög fart så hon hann ut innan jag fick stopp på henne. Så jag fick dirigera om flera gånger och sedan hamnade hon med armbågarna nästan på linjen - så där blev det också en 5:a och rutan är också "dyr". Men jag ser det som så, att om jag hade varit lite snabbare så hade jag nog fått stopp på henne mitt i rutan och jag är glad att hon sprang rakt in:-)

På fjärret hade vi också dk på första, jag fick kommendera två gånger innan hon ställde sig, men sedan gjorde hon alla skiften jättebra! En 7:a fick vi på det, och fjärret är ju också *4, precis som inkallningen och rutan, så det kostade mycket. En nolla på vittringen blev det ju, att hon tog fel tror jag faktiskt beror på att tävlingsledaren använde samma tång till min pinne som till de andra, det måste ju ha blivit min vittring på allihop.

Sammantaget så är jag faktiskt väldigt nöjd - jag tycker att Boogie utförde de flesta moment riktigt bra, förutom att hon var tveksam på alla avståndsmoment. Det tror jag berodde på blåsten, jag tror inte hon hörde mig alla gånger. Hon är så samarbetsvillig och har sån fantastiskt fin kontakt med mig, så det är inte hela världen - jag har stort hopp för Boogie som lydnadshund, så det ska bli kul att tävla igen:-)

Boogie

Boogie ser helt galen ut;-)

Gimmie

Gimmie plåtad sent igår kväll!

 
 
Carina och Hummelvikarna

Carina och Hummelvikarna

20 juni 2008 09:02

Hallojsan!

Det är sån inställning jag gillar! Glada hundar med full fart! Resten kan man fixa till om de bara är glada, har motivation och farten!
Självklart att det kommer att gu superbra för er på nästa tävling i juli!
Här är vi många som håller tummarna för er!
Kramelikram

http://www.hummelviksgarden.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards