khemosabi

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

Gimmie och Boogie 11 år idag!

Av khemosabi - 6 oktober 2015 21:52

Karaktäristiska bilder på mina fina 11-åringar - Boogie med sina söta lurviga öron och Gimmie med sin högdragna min, hon är som bekant lite på en annan nivå än alla andra;-) Grattis på födelsedagen, mina älsklingar!!


En lite grå och ruggig födelsedag har det varit, det känns att det har blivit höst på riktigt nu. Men igår var det soligt och fint, och då var Piller och jag till klubben och tränade lydnad efter flera månaders uppehåll. Jag begriper mig faktiskt inte på den här hunden ibland - jag kan inte fatta hur hon kan gå ut på planen och gå igenom alla elitmoment på ett skitsnyggt sätt med endast en liten skönhetsfläck (ett lätt islag i hindret) efter så långt uppehåll... hur är det ens möjligt?? Men sån är hon, och det är ju bara att tacka och ta emot - underbara hund!


Nu kommer en nyhet: jag har mått lite bättre den senaste tiden och börjar fundera på att para Piller vid nästa löp trots allt, och det beror bl a på att hon har så fruktansvärt långt mellan löpen. Jag trodde att hon skulle synka med de andra tikarna och löpa var 7:e - 8:e månad ungefär, men det har hon inte gjort. Hon ser ut att hålla de 14 månader som hon har haft hittills, och det innebär att hon i så fall kommer att löpa i december. Ska jag vänta till löpet därpå, då är vi inne på våren 2017 och då är hon redan drygt 5,5 år - lite sent för första kullen, tycker jag.



En annan anledning är att jag har fått erbjudande att para Piller med en hanhund som jag har velat använda länge men inte haft någon tik som har passat. Men nu har jag ju det och det innebär att jag kan få göra något som jag betraktar som en drömkombination - den stamtavlan går inte av för hackor och kombinationen räcker för att jag ska ha tillräcklig motivation för att para, jag är ju inte den som har valpar i onödan, som bekant. Min motivation har varit rätt så låg länge och jag har inte velat ha valpar "bara för att" liksom. Men den här kombinationen är viktig, då den handlar om linjer som annars riskerar att gå ur tiden.


Jag tänker, min vana trogen, inte gå ut officiellt med namnet på hannen förrän parningen är gjord - jag är skrockfull och varje gång jag har gjort det har det gått åt skogen på ett eller annat sätt. Blivande valpköpare får förstås all info de behöver men det enda jag säger till andra är att det är en härlig hanhund med några av de bästa jaktlinjer som någonsin har funnits i det här landet... det får räcka så länge;-) Om allt går i lås kan det alltså bli valpar här framåt våren, trolig leveranstid någon gång i april/maj. Mer info kommer så småningom på hemsidan.




 
 
Sara

Sara

6 oktober 2015 22:57

Grattis Grattis!! Vilka otroligt fina 11 åringar :)

http://hundkattfamiljen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards