khemosabi

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av khemosabi - 16 februari 2014 19:58

... är det ju inte, men nog kändes det som vår idag allt! Det firade vi med att alla hundar fick jobba med varsitt dummysök och några dubbelmarkeringar, söket var stort till ytan men bara tre dummies låg ute. Vi hade vinden i ryggen, så det gällde för hundarna att ge sig iväg långt ut för att få vind på två av apporterna, den tredje låg rätt nära för att jag skulle se om näsorna var på eller inte - och det var de;-)


Boogie, Piller och Speed jobbade nästan identiskt, alla gick stort i ett hejdundrande tempo. Boogie, denna fantastiska arbetshund, är nu inne på sitt 10:e år men jobbar fortfarande med samma otroliga intensitet - hon är den av alla mina hundar som har haft starkast motor (förutom Spurten, såklart!) och den motorn är precis likadan idag som när hon var ung. Guud, vad jag grämer mig att denna hund inte har kommit ut på prov!


Gimmie spikade alla apporter på söket direkt, man kunde nästan tro att hon hade sett mig när jag lade ut dem, men det hade hon inte - pang, pang, pang sa det! Och sen var det Soleils tur, och den whippan vet minsann vad det handlar om, söker och apporterar som den värsta retriever;-)


Nya parningsplaner är på gång, jag har äntligen bestämt mig för att para Lova i vår, Pillers parning får vänta till nästa löp, dvs till hösten/vintern. Jag tycker att hon är för ung, och jag vill träna och tävla så mycket som möjligt i år. Mer information Lovas parning och blivande kavaljer kommer strax. Nu är det dags för alla som hört av sig under 2013 att uppdatera sitt intresse för små raketer som kommer att vara leveransklara i september!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards