khemosabi

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av khemosabi - 1 maj 2013 22:33

Stort GRATTIS till duktiga Eva-Liz och hennes Solan - NOLCH SELCH Khemosabi MJ's Smooth Criminal - som tog hem ännu ett 1:a pris i lkl. elit på fina 286, 5 poäng idag! Här är Eva-Liz och Solan in action... härlig bild!


 


Grattis även till 1:a pris i kl. 3 med Gurin och 2:a pris med Cornelia, jättebra jobbat:-)


Jag har försökt hitta lite motivation att uppdatera bloggen med vårt lydnadsresultat idag, känner mig lite besviken på en väldigt hård bedömning men är självklart jättenöjd med Piller! Hon hade samma fina inställning och attityd som alltid, genomförde alla moment på ett bra sätt med ett par missar - dk på inkallningen (har aldrig hänt ens på träning tidigare, men nån gång ska vara den första!) och islag i hindret, plus ett litet missförstånd på fria följet, som dock INTE motiverade betyget 7,5. Domaren drog genomgående minst 1 poäng på varje moment för vad han tyckte var "dk med kroppen", till den milda grad att vi alla tre deltagare fick nerdrag på nedläggandet på platsliggningen för att vi sneglade för att se om hundarna låg - vilket man ju gör, för att se om hunden ligger eller om man behöver ta till ett dk. Ska det vara SM-bedömning i de lägre klasserna, kan man fråga sig? Visst, jag tycker att man kan påpeka en sådan sak, men dra ner till en 9:a pga detta tycker jag inte är okej, möjligen i elitklass då!

Den här domaren hade alltså snöat in på "dk med kroppen", något som ingen domare ens har påpekat tidigare (och jag agerade precis som jag brukar) men jag får tänka på det framöver, helt enkelt! Vi fick i alla fall ihop 173,5 poäng, ett 1:a pris och vann klassen. Därmed har Piller nu titeln LP2, och det är jag ju nöjd med - och hon hade faktiskt högst snitt av alla deltagare i alla klasser ( 21 st i kl. 1 - elit) med sina 8,67 poäng:-)


 



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards