khemosabi

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Norsk och Svensk Lydnadschampion!

Av khemosabi - 8 januari 2013 23:45

Glada nyheter fick jag idag, nämligen att norska Solan, Khemosabi MJ's Smooth Criminal, numera kan titulera sig BH NOLCH SELCH - dvs. han är både norsk och svensk lydnadschampion. Vilken superhund detta är, dubbel lydnadschampion vid endast 2,5 års ålder och alla andra meriter han har! Stort GRATTIS till matte Eva-Liz, kanonbra jobbat!!


Annars då... ja, det händer ju inte mycket. Jag har träningsabstinens, och det har även hundarna. Man försöker så gott det går att träna, men det blir bara korta pass - det är många som vill jobba och särskilt apporteringen kommer på efterkälken den här årstiden. Men häromdagen fick allihop köra trippelmarkeringar och linjetag, och de var så duktiga - jag var alldeles lyrisk när vi gick hem;-) Inte var det några problem med trippel för Piller inte... jag fattar mig inte riktigt på den här hunden, hon gör nämligen nästan aldrig fel... konstig hund:-)))


Lite nytt utseende är på gång här i bloggen och på hemsidan, men den senare kommer att ta en väldig tid att få ordning på - ett hästjobb! Jag har fått dit en ny logga, det är allt än så länge - får se om jag hinner tröttna innan det är klart, tålamod är nämligen inte min starka sida;-)

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

9 januari 2013 08:03

Selvfølgelig har vi jobbet for det:) Men jeg kunne ikke gjort det med,hvilken som helst hund. Det som ligger i genene er meget viktig. Solan er bare helt spesiell:) Jeg synes jo det er et must for meg at hundene beholder gleden når de skal jobbe i lag med meg og det gjør han ,den dag i dag:)

http://www.kennelsoltrollet.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards