khemosabi

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av khemosabi - 29 januari 2013 23:45

... tänkte nog Piller idag, när vi för ovanlighetens skull kom iväg till klubben för lydnadsträning. Vi har bara tränat smågrejer hemma i en halv evighet, känns det som, så det var skönt med ett ordentligt pass! Jag är ju inget fan av att hålla på och träna detaljer hur länge som helst, så idag passade vi på att köra igenom alla klass 2-moment . Man kan nog säga att det mesta satt som en smäck, en enda liten miss blev det och det var ett ställande istället för ett sättande på fjärret. Inte så konstigt, eftersom vi inte har tränat 2:an fjärr på evigheter,  vi har nästan bara kört stå-ligg-sitt-stå den senaste tiden. Men alla andra moment gick förjäkla bra, så jag får nog säga att jag är rätt imponerad av min lilla Piller - hon har i alla fall inte glömt vad vi pysslade med i höstas;-)


Mot slutet körde vi några höger/vänsterdirigeringar med dummies, det har vi inte gjort många gånger, men hon satte varenda skick. Därefter provade vi på några sidoskick till rutan för första gången, och även det gick bra - hon väntade fint på tecken och hamnade precis mitt i rutan varje gång, duktig tjej!


Min tanke just nu är att skynda långsamt och fortsätta träna 2:ans moment ett tag eftersom jag inte vet om vi ska tävla fler gånger i den klassen. Jag vill gärna göra de framåt våren, men det kan hända att vi inte får tid med det, om jag bestämmer mig för att para Gimmie. Valpar kommer att ta mycket tid ifrån Pillers träning, så är det bara, och det är faktiskt en anledning till att jag tvekar - jag vill egentligen helst ägna det här året åt hennes träning. 2:ans moment kan hon ju bra, men det finns förstås andra svårigheter man kan träna på, störningar och olika miljöer t ex. Under tiden smyger jag in lite delar utav 3:ans och elitens moment, så ska vi nog få ihop det så småningom och förhoppningsvis starta i 3:an framåt hösten. Att träna med den här hunden är ett rent nöje, hon anstränger sig verkligen för att göra sitt allra bästa och är så jäkla underbar! 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards