khemosabi

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av khemosabi - 6 juni 2012 22:20

Stort Grattis till Staffan och Vispen som kammade hem 1:a pris nr.2 ikväll - bara ett kvar till LP2! Bra jobbat av ett jätteduktigt ekipage!  Nu håller vi tummarna för Staffan och storebror Krutov veckorna framöver... jag tror det är nå't på g!


Vi har tränat lydnad både igår och idag, och idag fick Gimmie följa med - det uppskattades mycket!

   Gimmie o Piller tittar på när Unni tränar.


   Gimmie i full fart till rutan, Piller tittar på och blir lite avundsjuk;-)


Här är det tokträning med knashund - Gimmie har nog inte tränat lydnad på ett par år, men motivationen är det minsann inget fel på! När man inte tränar så ofta kan man ju komprimera träningen, här är det rutan (nja, nästan utanför, faktiskt), fjärr och inkallning med ställande (-var det meningen, hon hann med ett läggande först!) på en gång, annars gjorde hon precis som hon skulle;-)) Det blev lite cirkus!


Som sagt, Piller satt ju där och blev avundsjuk, så hon var taggad och lite hoppig under språngmarschen, annars gick hon bra, tyckte jag! Den här filmen tänkte jag först inte visa, eftersom jag ser ut att vara gravid - men det kan jag garantera att jag inte är;-) En magväska full med godis och leksaker under västen (som också hade fickorna fulla) var inte direkt smickrande för figuren - nästa gång får det bli korsett istället;-))

Ser ni att jag nästan inte tittar på hunden alls, det går framåt även för mig! Undrar om Gimmie sitter där och tänker "Oj, vad hon har blivit duktig, dotra mi"? Hihi:-)


Ställande under gång går också framåt, vi har tränat väldigt lite men jag tror hon har fattat;-)



Igår tränade vi på EBK och då filmade jag massor, en film blev hela 5 minuter lång - men se den gick inte att ladda upp... grrr. Den enda som funkade var den här, där vi tränar klass 1-apporteringen. Lilla damen var lite ivrig, men fick faktiskt lov att vänta tills matte sa till;-)

Den övriga träningen, som jag filmade men inte kunde ladda upp, gick riktigt bra. Väldigt fint fritt följ trots mycket störningar (detta var första gången vi tränade under sådana förhållanden), bra skick till rutan, kanonfint ställande under gång, jättebra hopp, superinkallning - och det bästa; inte det minsta berörd av att det tränades massor av skott alldeles bredvid! Duktig tjej - hon har faktiskt inte ens hört skott förut!


Förresten, ni vet väl att ni kan ändra kvalitén på filmerna genom att klicka på kugghjulet? Gör det och välj 720p, då ser det bättre ut! Av någon underlig anledning blir det sämre kvalité när jag länkar till filmerna, vet inte varför? 





Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards