khemosabi

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Filmtajm!

Av khemosabi - 28 november 2011 20:12

Ja, ni behöver inte direkt plocka fram popcornen, det är bara en liten snutt med en 4-månaders Pilleriller som apporterar lite;-)

Vi har gjort väldigt lite den senaste tiden, dels för att jag är sjuk förstås, men också för att Piller har kommit in i en period där hon är lite osäker och visar en lite vekare sida än tidigare. Jag låtsas inte om att jag ens ser det, och bryr mig inte om att "träna" något speciellt, utan vi leker mest just nu. I en sån här situation kan jag tycka att det är befogat med kamplek, något som jag inte gärna förespråkar med en retriever i vanliga fall. Men just nu, när Piller är lite fjantig och undergiven, så kan det vara bra att stärka henne med kamplek och låta henne "vinna" över mig, så det har vi gjort och då tar hon i som bara den! Har man en självständig valp som gärna behåller "bytet" för sig själv ska man nog vara lite försiktig med just kamplek, men som sagt, när en hund visar sig undergiven som Piller gör nu så är det bara bra. Det här är nog bara en period som har med åldern att göra, hon försöker finna sin plats i flocken och tar det säkra före det osäkra och visar att hon är såå liten;-) 


Idag tog jag mig i kragen och släpade mig iväg till vårdcentralen, det ska mycket till innan jag går dit men nu har jag så jäkla ont i halsen och öronen så jag var tvungen. Men proverna var bra och jag hade inga bakterier i halsen, så det är väl antagligen ett virus som har satt sig i både öron och hals. Så nu har jag fått penicillin igen, andra kuren på två månader - inte så kul eftersom jag är allergisk emot penicillin... får se om jag klarar det utan att svullna upp och bli prickig över hela kroppen. Vilken jäkla höst det har varit, jag var ju sjuk hela september och nu hela november... undra på att man är helt slut!

Något som verkligen inte alls är bra, är att vi har kommit efter med Pillers socialträning nu när jag har varit sjuk, och detta är ju en viktig period i hennes liv som inte kommer igen. Det känns väl sådär, kan jag säga - men vad ska man göra när man knappt orkar ta sig utanför dörren? Jag hoppas att ni andra som har syskon tänker på att socialträna era valpar i alla fall! Usch, det blev mycket gnäll här nu, känner jag, sorry folks;-)

 
 
mia, love&carma

mia, love&carma

29 november 2011 07:24

Gnäll på du Pia, inte kul att vara så mycket sjuk som du varit den här hösten, att det inte ger sig :/ hoppas du blir på bättringsvägen nu :) Tycker lilla piller ser för söt ut när hon jobbar. Har hört det där förut om kampen med reterivers - något jag inte lyssnat på. Vi har kampat som bara den och Carma älskar det MEN hon släpper så fort jag säger tack och har inget ägande behov så jag tycker det har varit helt okej. Men jag förstår vad du menar.
Nu ser du till och kryar på dig stor kram på er alla

http://www.briard.mia-co.com

 
Pia

Pia

29 november 2011 13:18

Tack Mia - ja, jag hoppas att penicillinet funkar den här gången! Kampen har vi ju pratat om du o jag, och visst är det så att det funkar kanon på vissa hundar. Men det gäller nog att tänka sig för om man har en hund som är bytesmedveten, har sett många exempel på där det har gått riktigt snett, men på en hund som Carma funkar det ju jättebra! Kram till dig också<3

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards