khemosabi

Alla inlägg den 9 november 2011

Av khemosabi - 9 november 2011 19:24

       


Matte Anna-Karin beskriver sin fina Foppa:


"Den förväntade hulliganen blev en gulligan. Han är en otroligt kärvänlig liten kille som har hur mycket mys och svansviftande som helst att dela med sig av. Får han bara vara nära så är han lycklig."


Foppa har fått vara med på både det ena och det andra, och klarar allt galant - han är cool i nya miljöer och känns väldigt trygg, säger matte.


Haha, det här garvade jag högt åt;-)))

"Vi försöker använda visselpipan så mycket vi kan, jag brukar ha den med mig ute i skogen och tränar inkallning vilket funkar jättebra. Roligast är dock när det visslar i TV´n. Då far han ut i köket som ett jehu och då måste man kuta efter och belöna för annars blir han helt förvirrad."  


Idag är valparna 16 veckor gamla och ett par av dem har börjat tappa tänder, dock inte Piller ännu. Hon har växt mycket den senaste tiden, benen är låååånga och hon ser ganska rolig ut, precis som Anna-Karin säger om Foppa "som en kalv på grönbete". Snabb är hon också, så pass att man undrar hur det egentligen ska sluta när hon rejsar runt;-) Jag har tyvärr inga nya bilder, men det kommer när jag har frisknat till - jag har blivit sjuk igen, nämligen. Feber, svinont i huvudet, nacken och halsen - ok, jag kan leva med det, bara jag slipper hostan som jag hade förra vändan, den höll på att ta kål på mig. Idag hade vi första dagen med sol på flera veckor, typiskt att man ska vara sjuk så man inte kan njuta av den då! Men jag hoppas på fler soliga dagar - och som sagt, gärna lite snö!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards