khemosabi

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Valpar...

Av khemosabi - 19 november 2011 12:53

... blir det ju inga här på ett bra tag, men om det är någon som söker en valp just nu så kan jag rekommendera en kull med bra linjer. Det är Sandbytösens kennel som har en kull som är halvsyskon till Filur, dvs hans mamma Vassruggens Tove Danmarksbot har sin andra kull och den här gången heter pappan Avjava's Double-Star. Rent linjemässigt är kullen snarlik en mix av Gimmie's valpar i båda kombinationerna, så "på papperet" ser kullen bra ut och jag skulle inte tveka köpa en valp själv om jag hade möjlighet. Valparna är tre veckor gamla och som jag förstår det finns det just nu två tikar och två hannar kvar att tinga.


Sedan så måste jag återigen gå ut med en varning för att köpa valp i Vallentuna, uppgifter har framkommit om att den kenneln jag ständigt varnar för och nyligen haft en kull på en alldeles för ung tik, återigen planerar en kull med samma linjer som är drabbade av Perthes, enkelt beskrivet en typ av ärftligt höftledsfel som orsakar stor smärta för hunden. Dessutom har uppfödarnas granne och bästa kompis, även det en mycket oseriös uppfödare, en kull på en 8,5-årig tik som endast fått vila 7 månader mellan sina senaste kullar - ett klart brott mot SKK:s grundregler som säger att en tik över 7 år alltid ska vila minst 12 månader mellan kullarna. Det finns uppenbarligen inga gränser för hur dessa uppfödare kan utnyttja sina tikar och producera valpar av en enda anledning - pengar. Jag kan tyvärr inte nämna dessa kennlar vid namn i bloggen, men jag kan säga så här: KÖP INTE VALP I VALLENTUNA, särskilt inte om de annonseras som "bruna" eller "gyllene" goldenvalpar - självklart annonseras de ut på det sättet, för har man inget annat att komma med så kan man alltid sälja valpar med färg, det har de här lurendrejarna (och flera med dem) listat ut för länge sen.


Annars då... ja, jag är fortfarande sjuk, men på bättringsvägen, tror jag. Drygt två veckor har jag haft ont i huvudet och halsen, sedan gick det över till hemsk öronvärk den senaste veckan, men nu verkar det ha släppt lite. Men jag har ingen ork och har väl lyckats tagit mig ut i skogen med hundarna ungefär varannan dag och någon träning har det förstås inte blivit. Idag skiner solen, så idag får det i alla fall bli en härlig skogspromenad, vare sig jag orkar eller inte;-)

 
 
Uffe Lindeborg

Uffe Lindeborg

19 november 2011 14:24

Hej!
Jag såg din varning om en goldenuppfödare i Vallentuna. Jag vill gärna varna tänkta hundköpare för denna kennel. Har du lite mer "kött" på benen åt oss? Har de fler raser än golden? Maila mig gärna på uffe@vallentunafria.se.

http://www.vallentunafria.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

19 november 2011 15:32

Krya på dig!

khemosabi

19 november 2011 22:19

Tack Sussie, jag ska försöka;-)

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

20 november 2011 21:26

vilka människor det finns!! :(
Krya på dig!

http://www.posiitiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards