khemosabi

Alla inlägg den 21 november 2010

Av khemosabi - 21 november 2010 20:43

Jag fick nyss ett glädjande telefonsamtal ifrån Staffan - han och Krutov har varit och tävlat och tagit sitt tredje raka 1:a pris i lydnadsklass 1 - och har därmed fått titeln LP1! Jiihooo, vad duktiga de är!!   Hehe, den här gången var Krutov riktigt på tårna men höll ihop och lyckades få ihop 184,5 poäng, jäkla bra presterat tycker jag!! Staffan gör ett kanonjobb med sin Krutov och kan känna sig väldigt nöjd, jag kan tala om att uppfödaren är mäkta imponerad   Nu tar Staffan och Krutov en liten paus med tävlandet och fortsätter att träna in klass 2-momenten, så gott som klart har jag förstått - men Staffan siktar högt och har anmält till flera lydnadskurser, bl a en där mycket högt meriterade ekipage ingår. Så vi får nog hålla i hatten allihop framöver, verkar det som 


Jag fick också en liten rapport om Vispen, som jag tänkte på senast inatt, när jag inte kunde somna. Denna underbara valp, som jag så gärna ville behålla... han var så mycket "min" - men jag är så glad att han kom till just Staffan och Birgitta! Vispen mår jättebra, är superpigg och visar redan att han är ett ämne för framtida tävlande - å, vad det ska bli kul att följa dem!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards