khemosabi

Alla inlägg den 16 november 2010

Av khemosabi - 16 november 2010 22:22

Lite bilder tagna häromdagen...

   

Nu är snön nästan borta, och de centimetrar som finns kvar är det hård skare på... inte så kul. Men det ska bli mer snö på torsdag, har jag hört - det ser jag fram emot! 

Som ni väl har förstått, så händer inte så mycket här som är värt att berätta om. Soleil är i höglöp och Speed är lite pipig då och då, men jag måste säga att han är fantastiskt duktig! Ljuvlig, är ordet för den killen  Å, jag måste visa en bild på lilla älsklingen, 3 veckor gammal...

  


Spurtens bett under ögat, som Soleil lyckades åstadkomma, är helt läkt och det syns bara en liten prick. Jag var ju lite rädd att hon skulle få ett ärr som skulle förstöra hennes söta uttryck, men jag gjorde helt rätt i att bara tvätta såret en enda gång med alsolsprit och sedan inte röra det alls. Jag tror att om jag hade hållit på och joxat med det, då hade ärret blivit mycket större än den lilla prick som är nu, och jag är ganska säker på att även den försvinner så småningom. 


Gimmie's yngsta valpar "fyllde" 8 månader igår och jag kan meddela att Lova är en riktig liten skrutta - jag har varken mätt eller vägt, men hon är liiiten och blir nog inte så mycket större. Någon cm till på höjden, och kraftigare kommer hon ju att bli med tiden - men inte blir det någon stor tik, inte;-)) Mia säger att Carma också är liten, och som jag har förstått det så är även Susa ganska pyttig. Så tikarna blev små i den här kullen! Hannarna har jag inte så mycket kläm på, eftersom jag inte har någon av dem i närheten - men mattar och hussar får gärna meddela!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards