khemosabi

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Japp... jag vet;-)

Av khemosabi - 10 juli 2010 23:30

Fruktansvärt dålig uppdatering här i bloggen på sistone, ja.

Faktum är att det inte händer så mycket att det är värt att skriva om, vi försöker mest genomlida den här hettan vi har haft på sistone. Just nu är klockan 23.30 och det är fortfarande 25 grader... det är inte kul, jag mår väldigt dåligt av sån här värme och orkar ingenting.

Nu ska jag inte fortsätta gnälla här i bloggen, ska bara tala om att jag har haft, och har, problem med mina fötter. Så någon hundträning blir det inte tal om, annat än det lilla jag gör med Vispen. Han behandlas förstås, och "tränas", precis som om han skulle vara kvar här, fast jag hoppas så klart på en bra köpare till honom så småningom. Jäkligt synd är det att han inte kan vara kvar här, eftersom han är en valp precis i min smak!

Vi har börjat med apporteringen, och där är han helt fantastiskt duktig:-) Gömmer jag en apport så söker han så där härligt intensivt som jag bara älskar, och sen när han hittar apporten så är det full fart till mig och lämnar den i min hand - precis så som mamma Gimmie gjorde redan som liten! Sen sitter han där och tittar upp på mig - "var jag duktig nu?"... åh, gulleplutten då   Jag ska be Micke filma när Vispen apporterar, så ni får se!


Strax 4 månader är de små liven nu... Vispen har blivit så långbent och är lite spetig och ganska "fulsöt" just nu... men inuti är han precis lika vacker som vanligt!


Nu ska jag visa en bild på Soleil's vackra helsyster Skippy, som har varit här och parats med min systers Silver... den här tjejen är riktigt snygg, tycker jag!

Skyborne Queen Of Hearts


... och så har ju inte Soleil varit med här på länge, men nu så...

Skyborne All Summer Long - hon är rätt fin hon också, tycker jag - fast jag tycker att hon kunde ha lite mer hull. Alltså, det är hopplöst, det fastnar ingenting på den här hunden! Det är i stort sett bara skinn, ben och MUSKLER;-))


     


 
 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

11 juli 2010 09:08

Ska bli kul att se film på Vispen!

 
mia,love&carma

mia,love&carma

11 juli 2010 14:09

ja det tycker jag me ;-))))

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Mai

12 juli 2010 01:51

Du kanske ska tillägga att Skippy är en äldre helsyster till Soleil, så inte folk tror att Silver har parat en snorunge..=))

 
Pia

Pia

12 juli 2010 16:03

Sussie: Jag tycker du ska komma hit och titta på honom, jag;-)

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Jeanette Liljebäck

12 juli 2010 16:14

Ja Sussie, de är mycket bättre live ;)

 
Eva-Liz

Eva-Liz

12 juli 2010 17:20

Jeg anbefaler i hvert fall Vispen:) Har god saklig begrunnelse i og med at jeg har kull broren:) Fantastisk liten kar.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
mia,love&carma

mia,love&carma

13 juli 2010 15:08

sussie jag kan följa med som övertalerska ;-)

http://www.briard.mia-co.com

 
Pia

Pia

13 juli 2010 19:01

Mai:
Det var därför jag skrev Soleils "helsyster" och inte "kullsyster";-) Är folk nyfikna så kan de ju alltid gå in på hunddata och kolla hur gammal tiken är...
Sorry, jag är extra bitchig pga värmen... jag dööör.

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards