khemosabi

Alla inlägg under oktober 2009

Av khemosabi - 2 oktober 2009 23:49

... tagna idag, då vi tränade lydnad, Gimmie, Speed och jag - eller ja, med Speed skulle jag väl inte riktigt kalla det "lydnadsträning", eftersom vi mest fokuserar på kontakt och att klara av störningar. Någon position har vi inte alls, lille herrn hoppar fortfarande mest på mina fötter;-) Men fin kontakt har han...

  

Jag har kapat huvet på mig själv, för jag såg då förjävlig ut - det ska ni slippa se;-)

  


Tyvärr inga bilder på Gimmie under träningen, men däremot en på mor och son...

    

Gimmie tv. och Speed 11,5 månader th.


Jag måste faktiskt säga detta om Speed: Han är så otroligt lätt att ha att göra med, så cool så det är inte klokt - samtidigt som han (såklart) är jätteivrig när det är dags för honom att få träna. Han har en helt otrolig av- och påknapp, och den uppskattar jag väldigt mycket!! När jag tränar med Gimmie lägger han sig ner och tittar, inte ett ljud ger han ifrån sig, bara ligger där helt lugnt och avslappat.


Träningen med Gimmie gick bra, rutan gjorde hon riktigt bra idag, likaså hoppet. Däremot tog hon fel vittringspinne ett par gånger - hon var för ivrig och brydde sig inte ens om att leta, utan tog bara första bästa pinne. Men till slut tog hon rätt, och den gången letande hon ordentligt också.

Nu blir det nog ingen träning i helgen, men i nästa vecka ska jag ta med Gimmie och Boogie och köra igenom 3:an med båda ett par gånger.

Av khemosabi - 2 oktober 2009 00:51

Khemosabi Double Spin (11 månader) in action...

 

Först iväg i full fart... och sedan tillbaka lika fort;-) Duktig kille!! 

  


Fler jättefina Iverbilder finns i Jessicahs blogg! 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards