khemosabi

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Lite lydnadsträning på klubben...

Av khemosabi - 23 september 2009 23:45

... och det var faktiskt första gången jag tränade med Speed där. Det vi har gjort hemma är så lite så det knappt värt att nämna, pyttekorta fria följ, små inkallningar etc. Men nu fick han alltså följa med när jag tränade med Gimmie, och först fick han sitta uppbunden och titta på medan vi tränade. Det gjorde han lugnt och tyst, inte minsta pip, faktiskt. När det sedan var hans tur var han jättetaggad och hoppade nästan högre än vad jag är lång - han kan hoppa, den grabben;-) Men han är jäkligt härlig, för så fort han ska göra nåt är han jättefokuserad och gör verkligen sitt bästa! Min syrra Mai stod och tittade på, men hon trodde att jag fortfarande tränade med Gimmie - hon ser inte skillnad på dem, blindstyret;-) Men det är ju ändå ett ganska gott betyg att hon trodde det var Gimmie, då kan det ju liksom inte ha sett så illa ut, haha:-) Det var nästan synd att man inte filmade Speed, det skulle ha varit roligt att se, eftersom jag tycker han påminner väldigt mycket om sin pappa Diego. Men det får väl bli någon annan gång!


Med Gimmie har jag ju inte tränat lydnad på dölänge, och det gick lite halvdant, tyckte jag. Mycket krångel på rutan och den där förb** hoppapporten - hon envisas fortfarande med att springa på sidan på tillbakavägen. Grrr, jag blir tokig på ett sånt jäkla skitfel på ett enkelt moment - men det är väl bara att träna på, antar jag. Annars tyckte jag det mesta funkade bra, men träning behövs! Nu har jag dessutom anmält henne till en lydnadstrea, så jag får lov att skärpa till mig!!


För övrigt så fick jag se två hannar av en ras som tilltalade mig mycket; Gos d'Atura Catalá. De påminner mycket om Berger des Pyrenées a Poil long, men är större - dock inte alls så stora som jag hade föreställt mig. De här två hannarna som jag träffade var kullbröder, och hade ett glatt och öppet sätt - ja, de verkade vara riktigt trevliga hundar, helt enkelt:-) Det var roligt att se dem, jag är ju lite "svag" för den typen av "rufshund";-)

 
 
åsa

åsa

24 september 2009 08:43

"Blindstyre"..
Jadu, jag ser inte heller skillnad på dina hundar, ja, Spurten, men enbart för att hon är "gammal och grå" och på så vis är ljusare i ansiktet, men annars är de så lika tycker jag.
Fina är de allihop och duktiga också!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards