khemosabi

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Veterinärbesök...

Av khemosabi - 25 februari 2009 15:49

... för Soleil idag, som skulle vaccineras. Lilla fröken stolpade in på kliniken som om hon aldrig gjort annat, for runt som ett skållat troll och tittade på allt och charmade personalen;-) Båda sköterskorna frågade vad det var för ras (!!) och när jag svarade whippet sa de: "Men hon skakar ju inte, och inte är hon så mager som de brukar vara" och tillade "hon är ju jättetuff och kanonfin!!" Kul att höra, tyckte jag:-) Jag förklarade att hon nog inte tror att hon är en whippet, utan snarare en golden - hon är ju liksom lite "miljöskadad";-)

Speed fick också följa med för lite miljöträning, det kan ju vara bra att vara hos veterinären utan att det händer nåt. Jag vägde båda, Speed väger nästan 13 kg och Soleil ca 6,7 - om jag nu läste av rätt. Sköterskorna tyckte Speed var jättefin, att han ser ut som en vuxen golden "i miniatyr" liksom. Det är nog sant det, för han är fortfarande inte ranglig utan väldigt bra sammansatt och välkonstruerad i kroppen.

Innan vi lämnade kliniken köpte jag varsitt tuggben åt dem som de fick ha i bilen, sedan åkte jag och handlade och båda två var jätteduktiga och tysta medan de var själva.


Måste bara säga en sak till om Soleil; hon har blivit för jäkla duktig, den valpen! Visst, hon är vild som satan och river nästan huset ibland, men superduktig ute och kommer som ett skott på varenda inkallning - både när jag använder rösten och visselpipan. Det beror säkerligen på att jag har tagit ut henne ensam ett tag nu, och verkligen tränat på inkallningen nu medan hon är liten. Det gäller ju att ha en ordentlig inkallning på en sån här, som är så snabb så hon kan försvinna inom ett par sekunder! Så det är bara att träna på, och hoppas att det funkar med "hjärntvätten";-)

 
 
åsa

åsa

25 februari 2009 16:56

Va kul, att hon är tuff den lilla damen, det måste ju bero på umgänget och att hon tror att hon är en Golden..
Du har sååå rätt i det du skriver om att man måste ha "pli" på en sån liten skitfia som hon, vet utav erfarenhet hur snabbt de kan försvinna...(En blink och sen schvisch så är de borta..)
Klart att de hos veterinären tyckte att Speed var fin, han är ju outstanding tycker jag och så gosig sen...
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Jessicah

Jessicah

25 februari 2009 23:14

Hihi, hon har verkligen nått i blicken den där lilla whippan också.

http://www.freewebs.com/vildarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards